Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Історичні та етичні аспекти соціальної роботи

Спеціальність: Соціальна робота
Код дисципліни: 6.231.00.O.5
Кількість кредитів: 7
Кафедра: Соціологія та соціальна робота
Лектор: д. пед. н., доцент Тюріна Тамара
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:
•Ідентифікувати, формулювати і розв’язувати завдання у сфері соціальної роботи, інтегрувати теоретичні знання та практичний досвід.
•Виявляти сильні сторони та залучати особистісні ресурси клієнтів, ресурси соціальної групи і громади для розв’язання їх проблем, виходу із складних життєвих обставин.
•Демонструвати уміння креативно вирішувати проблеми та приймати інноваційні рішення, мислити та застосовувати творчі здібності до формування принципово нових ідей.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
•Пререквізит: Соціальна педагогіка
•Кореквізит: Міжособистісне спілкування, соціальна політика
Короткий зміст навчальної програми:
Cоціальна робота у світі та в Україні: актуальність, проблеми і перспективи. Зміст і структура соціальної роботи.Історичні аспекти виникнення та розвитку соціальної роботи в Україні та за кордоном.Фах «соціальна робота». Соціальні послуги та їхспоживачі. Цінності та етика соціальної роботи. Теоретичні засади соціальної роботи. База знань для загальної практики соціальної роботи. Форми, методи і технологіїсоціальноїроботи. Загальна практика соціальної роботи. Мікрорівень практики соціальної роботи – індивідуальна соціальна робота. Соціальна робота з групою – мезорівень практики. Макрорівень практики соціальної роботи: робота з громадами. Соціальна політика як макрорівень практики соціальної роботи.
Рекомендована література:
1. Англо - українськийтермінологічний словник – довідник із соціальної роботи. / Уклад. А. Журавський, І. Байбакова, Н. Гайдук, О. Гілета, З. Казимира. – Львів: “МАЛТІ-М”, 2004. – 213 с.
2. Васьківська С.В. Соціально-психологічний супровід клієнтів (Технологія ведення консультативного дівлогу). – К.: В.Главник, 2006. – 128 с.
3. Гайдук Н.М., Клос Л.Є., Ставкова С.Г., Бєляєва С.Я. Соціальна робота: практична підготовка студентів на освітньо-кваліфікаційному рівні “бакалавр”: Навч.посібник. – Львів: ВидавництвоНаціонального університету “Львівська політехніка”, 2007. – 164 с.
4. Історія української соціологічної думки: навчальна біографічна енциклопедія / За наук. ред. В. М. Пічі [ В. М. Онищук, Ю. Ф. Пачковський, Н. М. Цимбалюк та ін.].Львів,: «Новий Світ – 2000» 2018. 324.
5. Клос Л.Є., Микитенко Н.О Вступ до практичноїсоціальноїроботи (на прикладі вивчення досвідуУкраїни і Канади) / Навчально-методичний посібник для студентів спеціальності “соціальна робота” вищихнавчальнихза.кладів. – Львів: ВидавництвоНаціональногоуніверситету “Львівськаполітехніка”, 2005. – 148 с.
6. Поліщук В.А. Історіясоціальноїпедагогіки та соціальноїроботи : [курс лекцій] / В.А. Поліщук, О.І. Янкович. – ТДПУ, Тернопіль, 2009.—256 c.
7. Соціологія: терміни і поняття. Навчальний словник-довідник / За загальною ред. В. М. Пічі [Н. В. Ковалісько, Ю. Ф. Пачковський, О. І. Пташник-Середюк та ін.].Львів,: «Новий Світ – 2000» 2018. 658с.
8. Тюріна Т. Інтуїція: синергетичний підхід. – Львів: СПОЛОМ, 2010. 136 с.
9. Тюріна Т. Г., Климанська Л. Д.. Вплив фахових цінностей та духовно-моральних якостей соціального працівника на особистість клієнта (інформаційно-енергетичний підхід). Духовність особистості: методологія, теорія і практика: збірник наукових праць /За матеріалами Х Міжн. наук.-практ. конф. «Духовно-культурне виховання особистості в умовах входження людства в Епоху Культури» в рамках міжнародного проекту Д. Пола Шафера «Епоха Культури» (30 травня 2019року, м. Київ); Ч.1 /Гол. Редактор Г. П. Шевченко. – Вип. 2 (89). – Сєвєродонецьк: Вид-во СНУ ім. В. Даля, 2019. 264 с. С. 205-218.
10. Т. Тюріна. Виховання духовності студентської молоді у процесі викладання дисциплін соціально-гуманітарного циклу. Scientific and pedagogic internship «Training programmes for social sciences experts in Ukraine and EU countries: focus on the future»: Internship proceedings, 3-14 June, 2019. Venice,Italy. 80 pagesю. P. 60-67.
11. Філософія: терміни і поняття: Навчальний енциклопедичний словник /Під ред. В. Л. Петрушенка. – Львів: «Новий Світ-2000», 2020. 492с.
12. Фурман А., Підгурська М. Історія соціальної роботи: підручник. К., «Альма-матер», 2018. 160с.
Методи і критерії оцінювання:
• Поточний контроль: (40%): усне опитування, виступи на семінарах.
• Підсумковий контроль: (60%): екзамен (тестові завдання)