Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Гендерні аспекти в соціальній роботі

Спеціальність: Соціальна робота
Код дисципліни: 6.231.01.E.81
Кількість кредитів: 4.5
Кафедра: Соціологія та соціальна робота
Лектор: ст. викл. Герасим Галина Зеновіївна
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:
•Здійснювати пошук, аналіз і синтез інформації з різних джерел для розв’язування професійних і встановлювати причинно-наслідкові зв’язки між соціальними подіями та явищами.
•Здатність розробляти інформаційні кампанії, спрямовані на подолання гендерних стереотипів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
• Пререквізит: Соціальна політика
• Кореквізит: Актуальні проблеми соціальної роботи
Короткий зміст навчальної програми:
Основні поняття фемінізму. Історія формування соціальної теорії гендеру. Сучасні теорії фемінізму. Основні компоненти гендерної диференціації. Гендерна стратифікація суспільства Теорія гендерної дискримінації та гноблення Феміністичні аспекти в роботі з сім’ями. Застосування практики фемінізму до роботи з спеціальними групами клієнтів. Гендерний аспект роботи в громаді. Поєднання політики та практики соціальної роботи.
Рекомендована література:
•Ярошенко, А. А., &Семигіна, Т. В. (2019). Розпізнати нерівність: гендерний аналіз навчальних матеріалів у соціальній роботі. Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Серія: Соціальнопедагогічна, 32, 183-198.
•Гришак, С. М. (2008). Гендерна компетентність як необхідна складова портрета сучасного професіонала в соціальній роботі.
•Синякова, В. Б. (2016). Підготовка майбутніх соціальних працівників до гендерного виховання молоді.
•Карагодіна, О., &Семигіна, Т. (2020). ГЕНДЕРНА ОСВІТА У ПІДГОТОВЦІ СОЦІАЛЬНИХ ПРАЦІВНИКІВ. COLLECTIVE MONOGRAPHS.
•Ярошенко, А., &Семигіна, Т. (2019). Феміністична соціальна робота як професійне інвестування в жіночу солідарність. Вісник Академії праці, соціальних відносин і туризму, (1), 13-29.
•Іовчева, А. М. (2009). Гендерна рівність у політиці: теорія та практика. Наукові праці [Чорноморського державного університету імені Петра Могили]. Сер.: Політологія, (122, Вип. 109), 88-92.
•Семигіна, Т. В. ГЕНДЕРНІ АСПЕКТИ СУЧАСНОЇ СОЦІАЛЬНОЇ РОБОТИ: ПРАКТИКА Й ОСВІТА.
Методи і критерії оцінювання:
• Поточний контроль: (40%): усне опитування, • Підсумковий контроль: (60%): залік, письмовий тест).