Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua
Міжособистісне спілкування
Спеціальність: Соціальна робота
Код дисципліни: 6.231.00.O.13
Кількість кредитів: 5
Кафедра: Соціологія та соціальна робота
Лектор: д. пед. н., доцент Тюріна Тамара Георгіївна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:
•Формулювати власні обґрунтовані судження на основі аналізу соціальної проблеми.
•Теоретично аргументувати шляхи подолання проблем та складних життєвих обставин, обирати ефективні методи їх вирішення, передбачати наслідки.
•Встановлювати та підтримувати взаємини з клієнтами на підґрунті взаємної довіри та відповідно до етичних принципів і стандартів соціальної роботи, надавати їм психологічну підтримку й наснажувати клієнтів.
•Виявляти сильні сторони та залучати особистісні ресурси клієнтів, ресурси соціальної групи і громади для розв’язання їх проблем, виходу із складних життєвих обставин.
•Теоретично аргументувати шляхи подолання проблем та складних життєвих обставин, обирати ефективні методи їх вирішення, передбачати наслідки.
•Встановлювати та підтримувати взаємини з клієнтами на підґрунті взаємної довіри та відповідно до етичних принципів і стандартів соціальної роботи, надавати їм психологічну підтримку й наснажувати клієнтів.
•Виявляти сильні сторони та залучати особистісні ресурси клієнтів, ресурси соціальної групи і громади для розв’язання їх проблем, виходу із складних життєвих обставин.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
• Пререквізит: Соціальна педагогіка, Історичні та етичні аспекти соціальної роботи
• Кореквізит: Психологія особистості.
• Кореквізит: Психологія особистості.
Короткий зміст навчальної програми:
Поняття про спілкування та його складові. Роль пізнання особистості в процесі спілкування Особистість у контексті родини і соціальної системи. Невербальна комунікація. Навички спілкування. Поняття про інтерв’ю та його функції. Стилі і стратегія ведення інтерв’ю. Формування навичок між персонального впливу. Емоційне мислення та комунікація. Клієнт – активний та повноцінний учасник процесу змін. Допомога клієнтам у розкритті обставин, що змушують їх звертатись за допомогою. Визначення цілей у роботі з окремими особами, групами клієнтів та родинами. Роль і місце соціального працівника в процесі змін та духовного зростання клієнта. Допомога клієнтам на різних стадіях готовності до змін.. Процедури і техніки консультування. Початкова, середня та завершальна фази роботи з клієнтами. Синдром “вигорання” у професійний діяльності консультанта.
Рекомендована література:
1.Абрамова Г.С. Психологическое консультирование. Теория и опыт. – М.: Академия, 2000. – 240 с.
2.Айві А. Цілеспрямоване інтерв’ювання і консультування: сприяння розвитку клієнта. – К.: Сфера, 1998.- 340 с.
3.Джонсон Девід В. Соціальна психологія: тренінг міжособистісного спілкування / Пер.з англ.В.Хомика. - К.: Вид.дім “КМ Академія”, 2003. - 288с.
4.Історія української соціологічної думки: навчальна біографічна енциклопедія / За наук. ред. В. М. Пічі [ В. М. Онищук, Ю. Ф. Пачковський, Н. М. Цимбалюк та ін.].Львів,: «Новий Світ – 2000» 2018. 324.
5. Качюнас Р. Основи психологического консультирования. - М., 1999.
6. Куницына В.Н., Казаринова Н.В., Погольша В.М. Межличностное общение. Учебник для вузов. –Санкт-Петербург: Питер, 2003. – 544 с.
7.Курляк І. Є., Клос Л. Є., Ставкова С. Г., Флегерті М. Методичні рекомендації до вивчення курсу “Міжособистісне спілкування (першимй рівень)” для студентів спеціальності “Соціальна робота”. – Львів: Вид-во НУ “Львівська політехніка”, 2003. – 45с.
8.Подласый И. Энергоинформационная педагогика, М., Издательство: Дата-Сквер, 2010, 424с
9.Соціологія: терміни і поняття. Навчальний словник-довідник / За загальною ред. В. М. Пічі [Н. В. Ковалісько, Ю. Ф. Пачковський, О. І. Пташник-Середюк та ін.].Львів,: «Новий Світ – 2000» 2018. 658с.
10.Тюріна Т. Інтуїція: синергетичний підхід. – Львів: СПОЛОМ, 2010. 136 с.
11.Тюріна Т. Г. Міжособистісне спілкування. Рівень другий», Навчально-методичний комплекс для студентів. Львів, СПОЛОМ, 2011. 88с.
12.Т. Г. Тюріна, Л. Д. Климанська. Вплив фахових цінностей та духовно-моральних якостей соціального працівника на особистість клієнта (інформаційно-енергетичний підхід). Духовність особистості: методологія, теорія і практика: збірник наукових праць /За матеріалами Х Міжн. наук.-практ. конф. «Духовно-культурне виховання особистості в умовах входження людства в Епоху Культури» в рамках міжнародного проекту Д. Пола Шафера «Епоха Культури» (30 травня 2019року, м. Київ); Ч.1 /Гол. Редактор Г. П. Шевченко. – Вип. 2 (89). – Сєвєродонецьк: Вид-во СНУ ім. В. Даля, 2019. 264 с. С. 205-218.
13.Філософія: терміни і поняття: Навчальний енциклопедичний словник /Під ред. В. Л. Петрушенка. – Львів: «Новий Світ-2000», 2020. 492с.
2.Айві А. Цілеспрямоване інтерв’ювання і консультування: сприяння розвитку клієнта. – К.: Сфера, 1998.- 340 с.
3.Джонсон Девід В. Соціальна психологія: тренінг міжособистісного спілкування / Пер.з англ.В.Хомика. - К.: Вид.дім “КМ Академія”, 2003. - 288с.
4.Історія української соціологічної думки: навчальна біографічна енциклопедія / За наук. ред. В. М. Пічі [ В. М. Онищук, Ю. Ф. Пачковський, Н. М. Цимбалюк та ін.].Львів,: «Новий Світ – 2000» 2018. 324.
5. Качюнас Р. Основи психологического консультирования. - М., 1999.
6. Куницына В.Н., Казаринова Н.В., Погольша В.М. Межличностное общение. Учебник для вузов. –Санкт-Петербург: Питер, 2003. – 544 с.
7.Курляк І. Є., Клос Л. Є., Ставкова С. Г., Флегерті М. Методичні рекомендації до вивчення курсу “Міжособистісне спілкування (першимй рівень)” для студентів спеціальності “Соціальна робота”. – Львів: Вид-во НУ “Львівська політехніка”, 2003. – 45с.
8.Подласый И. Энергоинформационная педагогика, М., Издательство: Дата-Сквер, 2010, 424с
9.Соціологія: терміни і поняття. Навчальний словник-довідник / За загальною ред. В. М. Пічі [Н. В. Ковалісько, Ю. Ф. Пачковський, О. І. Пташник-Середюк та ін.].Львів,: «Новий Світ – 2000» 2018. 658с.
10.Тюріна Т. Інтуїція: синергетичний підхід. – Львів: СПОЛОМ, 2010. 136 с.
11.Тюріна Т. Г. Міжособистісне спілкування. Рівень другий», Навчально-методичний комплекс для студентів. Львів, СПОЛОМ, 2011. 88с.
12.Т. Г. Тюріна, Л. Д. Климанська. Вплив фахових цінностей та духовно-моральних якостей соціального працівника на особистість клієнта (інформаційно-енергетичний підхід). Духовність особистості: методологія, теорія і практика: збірник наукових праць /За матеріалами Х Міжн. наук.-практ. конф. «Духовно-культурне виховання особистості в умовах входження людства в Епоху Культури» в рамках міжнародного проекту Д. Пола Шафера «Епоха Культури» (30 травня 2019року, м. Київ); Ч.1 /Гол. Редактор Г. П. Шевченко. – Вип. 2 (89). – Сєвєродонецьк: Вид-во СНУ ім. В. Даля, 2019. 264 с. С. 205-218.
13.Філософія: терміни і поняття: Навчальний енциклопедичний словник /Під ред. В. Л. Петрушенка. – Львів: «Новий Світ-2000», 2020. 492с.
Методи і критерії оцінювання:
• Поточний контроль: (40%): усне опитування, виступи на семінарах.
• Підсумковий контроль: (60%): залік (тестові завдання)
• Підсумковий контроль: (60%): залік (тестові завдання)