Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Альтернативні підходи до розв'язання конфліктів

Спеціальність: Соціальна робота
Код дисципліни: 6.231.02.E.92
Кількість кредитів: 6
Кафедра: Соціологія та соціальна робота
Лектор: ст. викладач Бік О.Я.
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:
• Здатність застосовувати альтернативні підходи до розв’язання конфліктів;
• Володіти концепціями переговорів, що ґрунтуються на протистоянні, позиціях, інтересах та принципах.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
- пререквізити:
Історичні та етичні проблеми соціальної роботи; Міжособистісне спілкування
- кореквізити:
Інтегровані соціальні послуги в громаді.
Короткий зміст навчальної програми:
Розуміння конфлікту. Підходи до вирішення конфліктів. Визначення посередництва, його філософії та ключових концепцій. Ступінь контролю за визначенням категорій питань, а також процесом та результатами вирішення конфлікту. Модель та особливості процесу посередництва. Роль посередництва в практиці соціальної роботи.
Рекомендована література:
- Blades, J. (1984). Mediation: An old art revitalized. In J. A. Lemmon, (Ed.) Reaching effective agreements. Mediation Quarterly, 3. 59-97. 2. Fisher, Roger, William Ury, (1991) Getting to Yes, Penguin Books.
- Kelly, J. (1996). Power imbalance in divorce and interpersonal mediation. Family and Conciliation Courts Review, 34, 373, 385.
- Альтернативні підходи до розв’язання конфліктів: теорія і практика застосування / Уклад.: Н. Гайдук, І. Сенюта, О. Бік, Х. Терешко. – Львів: ПАІС, 2007. – 296 с.
- Модель процесу посередництва: концепції, методи та прийоми: Посібник. 2- ге вид., доп. / За ред. А. Журавського, Н. Гайдук. – Вінніпег;Львів: Малті – М, 2004. – 151 с.
- Шкільна служба розв’язання конфліктів: Досвід впровадження. – К.: УЦП, 2007. – 88 с.
- Базові навички медіатора в кримінальних справах. Матеріали тренінгу/ Укл.: Інститут миру і порозуміння, Український центр порозуміння: Коваль Р., Горова А., Прокопенко Н., Бік О. – Київ: ІМіП, 2015. – 54 с.
- Бік О. Я. Формування професійної компетентності сучасного фахівця в умовах євроінтеграції: збірник наукових праць: колективна монографія / О. Я. Бік, Н. М. Гайдук, М. С. Гасяк, С. Г. Ставкова, Флагерті Морін. – Черкаси: Фіктивне видавництво в Україні, 2018. – 396 c.
- Бік О. Я. Основні засади навчання базовим навичкам медіатора: навчальний посібник / О. Я. Бік, Гусєв Андрій, Білик Тетяна, Ейдеміллєр Вікторія, Єрьоменко Галина, Каневська Владислава, Коваль Роман, Крестовська Наталя, Мотилюк Марія, Наровська Катерина, Петрова Світлана, Проценко Діана, Романадзе Луїза, Таран Ірина, Терещенко Інна, Тютюн Ольга. – Київ: Видавець В. Захаренко, 2019. – 32 c.
- Бік О. Я. Специфіка навчання посередників у контексті підготовки соціальних працівників у НУ "Львівська політехніка" // Діалог та медіація в Україні: від протистояння до порозуміння : збірка статей. – 2019. – С. 70–76.
Методи і критерії оцінювання:
- Поточний контроль (40%): виконання лабораторних робіт; виконання групового завдання з аналізу проблемної ситуації; виконання індивідуального завдання;
- Підсумковий контроль (60%, залік): письмово-усна форма.