Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Питання неповносправності в соціальній роботі

Спеціальність: Соціальна робота
Код дисципліни: 6.231.00.O.50
Кількість кредитів: 5
Кафедра: Соціологія та соціальна робота
Лектор: к.біол.н., доцент Козак Марта Ярославівна.
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:
-Здійснювати пошук, аналіз і синтез інформації з різних джерел для розв’язування професійних і встановлювати причинно-наслідкові зв’язки між соціальними подіями та явищами (ПР1)
-Ідентифікувати, формулювати і розв’язувати завдання у сфері соціальної роботи, інтегрувати теоретичні знання та практичний досвід.(ПР3)
-Використовувати методи соціальної діагностики у процесі оцінювання проблем,потреб, специфічних особливостей та ресурсів клієнтів (ПР13)
-Виявляти етичні дилеми та суперечності у професійній діяльності та застосовувати засоби супервізії для їх розв’язання (ПР20)
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
пререквізити:
•Правове регулювання соціального забезпечення;
•Історичні та етичні проблеми соціальної роботи;
кореквізити:
•Практика дорадництва у соціальній роботі.
Короткий зміст навчальної програми:
Понятійний апарат, основні підходи та моделі інвалідності. Конвенція ООН про права людей з інвалідністю. Соціальні фактори неповносправності. Вроджена і набута неповносправність. Дитяча неповносправність. Субкультура неповносправних; Виявлення потреб та проблем особи з неповносправністю. Психологія неповносправності. Доступність середовища і архітектурні бар’єри. Планування безбар’єрного середовища. Адаптивне обладнання громадських і житлових приміщень Працездатність і працевлаштування. Робочі місця для осіб з неповносправністю. Медичні, санаторні, рекреаційні програми для осіб з неповносправністю в Україні Державна політика в галузі неповносправності. Законодавче регламентування соціального захисту інвалідів в Україні. Роль недержавних організацій у лобіюванні інтересів осіб з неповносправністю Соціальні послуги із фізичної реабілітації. Форми реабілітаційної діяльності. Реабілітаційні центри і реабілітаційні табори. Інституціалізація і життя в громаді. Принцип інтеграції. Раннє втручання. Інклюзивна освіта. Модель незалежного життя
Рекомендована література:
1.Бармашина Л. Формування середовища життєдіяльності для маломобільних груп населення. – Київ, 2000. – 89 с.
2.Бочелюк В. Й., Турубарова А. В. Психологія людини з обмеженими можливостями. Навч. посіб.– К.: Центр учбової літератури, 2011. – 264 с
3.Грибальський Я, Мудрий Я., Сварник М. та ін. Доступність до об’єктів житлового та громадського призначення для людей з особливими потребами. Методичний посібник. – Київ: Соціоінформ, 2004. – 105 с
4.Данчак І.О., Лінда С.М. Пристосування житлового середовища для потреб людей з обмеженими фізичними можливостями. – Львів: Вид-во Нац. ун-ту„Львівська політехніка”, 2002. – 127 с
5.Козак М. Я. Питання неповносправності у соціальній роботі: навчальний посібник / М. Я. Козак, Т. М. Климус. – Львів: Новий Світ-2000, 2019. – 168 c.
6.Климус Т. М., Козак М. Я. Українсько-польський дискурс використання терміна "інвалідність" у соціальній роботі // Педагогічні науки : збірник наукових праць. – 2018. – Вип. 81, т. 1. – С. 230–235
7.Козак М. Я., Климус Т. М. Нормативно-правове забезпечення інклюзивної освіти у Україні // Молодий вчений. – 2015. – № 9(24). – С. 77–81
8.Климус Т. М., Козак М. Я. Порушення сенсорної інтеграції у дітей з особливими потребами // Молодий вчений. – 2017. – № 9 (49). – С. 102–104

Методи і критерії оцінювання:
•робота на практичних/лабораторних заняттях (усне опитування, участь у дискусіях та інтерактивних вправах), індивідуальн аконтрольна робота (40%)
•підсумкова контрольна робота ( екзамен): письмова форма (60%)