Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua
Медико-соціальні основи здоров'я
Спеціальність: Соціальна робота
Код дисципліни: 6.231.00.O.62
Кількість кредитів: 3.5
Кафедра: Соціологія та соціальна робота
Лектор: доцент Клос Лілія Євгенівна, асистент Служинська Мар'яна Богданівна
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:
Студент буде здатний:
1.Здійснювати пошук, аналіз і синтез інформації з різних джерел для розв’язування професійних і встановлювати причинно-наслідкові зв’язки між соціальними подіями та явищами
2. Ідентифікувати, формулювати і розв’язувати завдання у сфері соціальної роботи, інтегрувати теоретичні знання та практичний досвід
3. Теоретично аргументувати шляхи подолання проблем та складних життєвих обставин, обирати ефективні методи їх вирішення, передбачати наслідки
4. Критично аналізувати й оцінювати чинну соціальну політику країни, соціально-політичні процеси на загальнодержавному, регіональному та місцевому рівнях
5. Використовувати відповідні наукові дослідження та застосовувати дослідницькі професійні навички у ході надання соціальної допомоги
6. Використовувати методи профілактики для запобігання можливих відхилень у психічному розвитку, порушень поведінки, міжособистісних стосунків, для розв’язання конфліктів, попередження соціальних ризиків та складних життєвих обставин
7. Визначати зміст співпраці з організаціями-партнерами з соціальної роботи для виконання завдань професійної діяльності
8. Використовувати методи соціальної діагностики у процесі оцінювання проблем, потреб, специфічних особливостей та ресурсів клієнтів
1.Здійснювати пошук, аналіз і синтез інформації з різних джерел для розв’язування професійних і встановлювати причинно-наслідкові зв’язки між соціальними подіями та явищами
2. Ідентифікувати, формулювати і розв’язувати завдання у сфері соціальної роботи, інтегрувати теоретичні знання та практичний досвід
3. Теоретично аргументувати шляхи подолання проблем та складних життєвих обставин, обирати ефективні методи їх вирішення, передбачати наслідки
4. Критично аналізувати й оцінювати чинну соціальну політику країни, соціально-політичні процеси на загальнодержавному, регіональному та місцевому рівнях
5. Використовувати відповідні наукові дослідження та застосовувати дослідницькі професійні навички у ході надання соціальної допомоги
6. Використовувати методи профілактики для запобігання можливих відхилень у психічному розвитку, порушень поведінки, міжособистісних стосунків, для розв’язання конфліктів, попередження соціальних ризиків та складних життєвих обставин
7. Визначати зміст співпраці з організаціями-партнерами з соціальної роботи для виконання завдань професійної діяльності
8. Використовувати методи соціальної діагностики у процесі оцінювання проблем, потреб, специфічних особливостей та ресурсів клієнтів
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
пререквізити:
Питання неповносправності в соціальній роботі
Соціальна робота з залежностями
Соціальна робота з різними групами клієнтів
кореквізити:
Інтегровані соціальні послуги в громаді
Питання неповносправності в соціальній роботі
Соціальна робота з залежностями
Соціальна робота з різними групами клієнтів
кореквізити:
Інтегровані соціальні послуги в громаді
Короткий зміст навчальної програми:
Здоров’я населення в Україні та світі. Традиційна медицина, соціальна медицина, соціальний захист населення, медико-соціальна допомога. Система охорони здоров’я і показники, що характеризують стан і рівень здоров’я населення. Здоров’я різних груп (статевих, вікових, соціальних) населення. Соціальні детермінанти здоров’я і суспільний розвиток. Медико-соціальні основи здоров’я різних груп населення і клієнтів соціальних служб. Соціально-медичні послуги фахівців соціальної роботи. Соціальна робота в закладах охорони здоров’я і медичних установах
Рекомендована література:
1. Клос Л.Є. Технології збереження здоров’я у соціальній сфері : навч.посібник / Л.Є. Клос. – Львів : Вид-во Львів. політехніки, 2015. – 248 с.
2. Клос Л. (2017). Професійна підготовка майбутніх соціальних працівників до здоров’єзбережувальної діяльності в університетах США: теорія і практика: монографія (за наук. ред. д-ра пед. наук, проф. Лактіонової Г.М.). Львів: Видавництво Львівської політехніки.
3. Клос, Л.Є. (2014). Соціологія здоров’я: Методичні вказівки до вивчення курсу «Соціологія здоров’я» для студентів базового напряму «Соціологія» освітньо-кваліфікаційного рівня «бакалавр». Львів: Видавництво «Львівська політехніка».
4. Зимівець Н.В. Навчання здоров’я: просвітницька робота з підлітками щодо зміцнення репродуктивного здоров’я : навч.-метод. посіб./ Н.В. Зимівець, В.С. Петрович, О.Ю. Закусило; за заг. ред. Н.В. Зимівець. – Луцьк : Волин. нац. ун-т ім. Лесі Українки, 2010. – 360 с..
5. Коцан І.Я. Психологія здоров’я людини / І.Я. Коцан, Г.В. Ложкін, М.І. Мушкевич. – [За ред. І. Я. Коцана] – Луцьк: РВВ ?Вежа Волин. нац. ун-ту ім. Лесі Українки, 2011.– 430 с.
6. Москаленко В. Ф. (ред.). (2013). Громадське здоров’я. Підручник для ВМНЗ. Вінниця: Нова Книга.
7. Рингач, Н.О. (2009). Громадське здоров'я як чинник національної безпеки: монографія. К.: НАДУ.
8. Ляшко, В., Півень, Н., Брага, та ін. (2019). Розробка та фінансування місцевих програм громадського здоров’я: операційний посібник. К.: Центр громадського здоров’я.
9. Gehlert, S., Browne, T. (2012). Handbook of Health Social Work. New Jersey: John Wiley & Sons, Inc. Published by John Wiley & Sons, Inc., Hoboken.
2. Клос Л. (2017). Професійна підготовка майбутніх соціальних працівників до здоров’єзбережувальної діяльності в університетах США: теорія і практика: монографія (за наук. ред. д-ра пед. наук, проф. Лактіонової Г.М.). Львів: Видавництво Львівської політехніки.
3. Клос, Л.Є. (2014). Соціологія здоров’я: Методичні вказівки до вивчення курсу «Соціологія здоров’я» для студентів базового напряму «Соціологія» освітньо-кваліфікаційного рівня «бакалавр». Львів: Видавництво «Львівська політехніка».
4. Зимівець Н.В. Навчання здоров’я: просвітницька робота з підлітками щодо зміцнення репродуктивного здоров’я : навч.-метод. посіб./ Н.В. Зимівець, В.С. Петрович, О.Ю. Закусило; за заг. ред. Н.В. Зимівець. – Луцьк : Волин. нац. ун-т ім. Лесі Українки, 2010. – 360 с..
5. Коцан І.Я. Психологія здоров’я людини / І.Я. Коцан, Г.В. Ложкін, М.І. Мушкевич. – [За ред. І. Я. Коцана] – Луцьк: РВВ ?Вежа Волин. нац. ун-ту ім. Лесі Українки, 2011.– 430 с.
6. Москаленко В. Ф. (ред.). (2013). Громадське здоров’я. Підручник для ВМНЗ. Вінниця: Нова Книга.
7. Рингач, Н.О. (2009). Громадське здоров'я як чинник національної безпеки: монографія. К.: НАДУ.
8. Ляшко, В., Півень, Н., Брага, та ін. (2019). Розробка та фінансування місцевих програм громадського здоров’я: операційний посібник. К.: Центр громадського здоров’я.
9. Gehlert, S., Browne, T. (2012). Handbook of Health Social Work. New Jersey: John Wiley & Sons, Inc. Published by John Wiley & Sons, Inc., Hoboken.
Методи і критерії оцінювання:
• усне опитування, участь в дискусіях, презентація порт фоліо за результатами виконання 3-х індивідуальних завдань (40%)
• підсумковий контроль (контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма (60%)
• підсумковий контроль (контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма (60%)