Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Практика дорадництва в соціальній роботі

Спеціальність: Соціальна робота
Код дисципліни: 6.231.00.O.51
Кількість кредитів: 5
Кафедра: Соціологія та соціальна робота
Лектор: к. пед. н., доцент Ставкова Софія Георгіївна
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:
•Здійснювати пошук, аналіз і синтез інформації з різних джерел для розв’язування професійних і встановлювати причинно-наслідкові зв’язки між соціальними подіями та явищами.
•Критично аналізувати й оцінювати чинну соціальну політику країни, соціально-політичні процеси на загальнодержавному, регіональному та місцевому рівнях.
•Визначати зміст співпраці з організаціями-партнерами з соціальної роботи для виконання завдань професійної діяльності.
•Застосовувати методи менеджменту для організації власної професійної діяльності та управління діяльністю соціальних робітників і волонтерів, іншого персоналу.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
• Пререквізит: Соціальна педагогіка
• Кореквізит: Питання неповносправності в соціальній роботі
Короткий зміст навчальної програми:
Правове забезпечення консультативної роботи. Теоретичні основи та спеціальні проблеми дорадництва в соціальній роботі. Професійна підготовка та психічне здоров'я консультанта. Зміст консультативного процесу: етапи, техніки та технічні прийоми консультативної взаємодії. Стратегія дорадництва. Діагностика у практиці дорадництва. Специфіка дорадництва: дорадництво з сімейних питань у професійній діяльності соціального працівника. Особливості психологічного дорадництва в соціальній роботі. Зміст юридичного дорадництва в соціальній практиці. Особливості педагогічного дорадництва в соціальній роботі. Зміст телефонного дорадництва в соціальній роботі. Індивідуальна робота з соціальним випадком. Оцінка ефективності результатів дорадництва.
Рекомендована література:
•Глэддинг С. Психологическое консультирование / Сэмюэль Глэддинг ; гл. ред. Е Строганова. – 4–е изд. – СПб. : Питер, 2002. – С. 18.
•Завацька Л. М. Технології професійної діяльності соціального педагога: навч. посіб. [для вищ. навч. закл.] / Завацька Л. М. – К. : Видавничий Дім “Слово”, 2008. – 240 с.
• Мей Р. Искусство психологического консультирования. Как давать и обретать духовное здоровье / Ролло Мэй ; пер. с англ. М. Будыниной, Г. Примочкиной. – М. : Апрель Пресс : Изд-во ЭКСМО-Пресс, 2001. – С. 172.
•Никитина Н. И. Методика и технология работы социального педагога : учеб. пособ. для студ. пед. училищ и коледжей, обучающихся по специальности “соц. педагогика” / [Н. И. Никитина, М. Ф. Глухова]. – М. : Гуманитар. изд. центр ВЛАДОС, 2007. – С. 79.
•Раковская Г. Н. Социально-педагогические условия развития доверительного взаимодействия субъектов консультирования: дис … канд. пед. наук : 13.00.01 / Раковская Галина Николаевна. – Оренбург, 2000. – С. 13.
•Сорочинська В. Є. Організація роботи соціального педагога : навч. посіб. для студ. вищ. навч. закладів / Сорочинська В. Є. – К. : Кондор, 2005. – С. 111.
•Соціальна педагогіка : підручник / за ред. А. Й. Капської. – 4–е вид. випр. та доп. – К. : Центр учбової літератури, 2009. – С. 427.
•Соціальна педагогіка : словник довідник / [Т. Ф. Алєксєєнко, Ю. М. Жданович, І. Д. Звєрєва та ін.] ; за заг. ред. Т. Ф. Алєксєєнко. – Вінниця : Планер, 2009. – 542 с.
•Фрейд З. Психология и защитные механизмы / Фрейд З. – М. : Педагогика. Пресс, 1993. – 125 с.
• Холостова Е. И. Социальная работа : [учеб. пособ.] / Евдокия Ивановна Холостова. – [2–е изд.]. – М. : Издательско-торговая корпорация “Дашков и К”, 2005. – С. 489.
•Шишковец Т. А. Справочник социального педагога / Татьяна Анатольевна Шишковец. – М. : ВАКО, 2005. – С. 89.
•Assagioly,R.A., (1974) Psychosintesis: A manual of principles and techniques, N.Y.HobbsDorman; Baltimore: Penguin
• Clarkson P., (2003) The Therapeutic Relationship,Whurr Publishers, London and Philadelphia
•Culley, S., Bond, T., (2004), Integrative Counseling Skills in Action, 2nd , Edition, Sage Publications, London.
•Drobot, L., (2009), Consiliere si psihoterapie integrativa, Ed. Mirton, Timisoara.
•Hough, M., (2010) Counselling skills and Theory, Hodder Education
•Sutton J., Stewart W (2008) Learning to Counsel Develop the skills, insight and knowledge to counsel others, Spring Hill Hause.
Методи і критерії оцінювання:
• Поточний контроль: (40%): усне опитування, виступи на семінарах.
• Підсумковий контроль: (60%): екзамен (тестові завдання, теоретичні питання).