Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua
Прагматична комунікація
Спеціальність: Соціальна робота
Код дисципліни: 6.231.00.M.69
Кількість кредитів: 6
Кафедра: Соціологія та соціальна робота
Лектор: професор Климанська Л.Д.
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:
• знати: методологічні основи прагматичної комунікації в ракурсі загальної соціологічної методології;теоретичні моделі, що описують прагматичну комунікацію, соціальне сприйняття, комунікацію і взаємодію на макро- і мікрорівнях; основні напрямки та підходи до практики реалізації теоретичних моделей в межах технологій інформаційного впливу.
• уміти: аналізувати прагматичну комунікацію, планувати комунікативні впливи у повсякденному житті індивіда, групи, організації задля реалізації та захисту соціальної справедливості та загальносуспільного інтересу, розпізнавати та критично оцінювати маніпулятивні впливи на публічному рівні прагматичної комунікації; дотримуватись етики прагматичної комунікації в публічному, корпоративному просторі
• уміти: аналізувати прагматичну комунікацію, планувати комунікативні впливи у повсякденному житті індивіда, групи, організації задля реалізації та захисту соціальної справедливості та загальносуспільного інтересу, розпізнавати та критично оцінювати маніпулятивні впливи на публічному рівні прагматичної комунікації; дотримуватись етики прагматичної комунікації в публічному, корпоративному просторі
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
• Теоретична соціологія
Короткий зміст навчальної програми:
Комунікація: поняття, аксіоми, моделі. Сприйняття інформації: етапи і особливості; Універсальний комунікативний ланцюг і можливості інтервенції. Основи прагматичної комунікації. Вплив: теоретичні і практичні проблеми. Мішені комунікативного впливу. Теорії переконування та впливу. Ресурси соціального впливу: вербальні, невербальні і символічні. Комунікативна технологія. Комунікативна кампанія: поняття, етапи, умови ефективності. Проблемний менеджмент. Комунікативна кампанія – версія «Інформаційний супровід діяльності організації (події). Комунікативна кампанія – версія «Створення іміджу організації або окремій особі». Комунікативна кампанія – версія «Інформаційна кампанія в ситуації кризи». Стратегічне планування комунікативних кампаній. Інформаційна безпека індивіда і прагматична комунікація.
Рекомендована література:
1. Аронсон Э., Пратканис Э. Р. Эпоха пропаганды: Механизмы убеждения, повседневное использование и злоупотребление. Перераб. изд. - СПб.: прайм-ЕВРОЗНАК, 2003. - 384 с.
2. Зелинский С.А. Информационно-психологическое воздействие на массовое сознание. Средства массовой коммуникации, информации и пропаганды – как проводник манипулятивных методик воздействия на подсознание и моделирования поступков индивида и масс. – СПб.: Издательско-Торговый Дом «СКИФИЯ», 2008. – 407 с.
3. Климанська Л.Д. Зв’язки з громадськістю: технології прагматичної комунікації:навчальний посібник/ Л.Д.Климанська. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2014. – 164 с.
4. Чалдіні Р. Переконання:революційний метод впливу на людей. Харків, Клуб сімейного дозвілля. 2017 – 352 с.
2. Зелинский С.А. Информационно-психологическое воздействие на массовое сознание. Средства массовой коммуникации, информации и пропаганды – как проводник манипулятивных методик воздействия на подсознание и моделирования поступков индивида и масс. – СПб.: Издательско-Торговый Дом «СКИФИЯ», 2008. – 407 с.
3. Климанська Л.Д. Зв’язки з громадськістю: технології прагматичної комунікації:навчальний посібник/ Л.Д.Климанська. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2014. – 164 с.
4. Чалдіні Р. Переконання:революційний метод впливу на людей. Харків, Клуб сімейного дозвілля. 2017 – 352 с.
Методи і критерії оцінювання:
• усне опитування, участь в дискусіях, презентація проекту дослідження (40%)
• підсумковий контроль (контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма (60%)
• підсумковий контроль (контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма (60%)