Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua
Політика зайнятості та ринок праці
Спеціальність: Соціальне забезпечення
Код дисципліни: 6.232.00.O.13
Кількість кредитів: 4
Кафедра: Соціологія та соціальна робота
Лектор: к. держ. у., доц. Андрейчук Станіслав Казимирович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: заочна
Результати навчання:
1. Здатність продемонструвати фахові компетентності отримані в процесі опанування різних дисциплін;
2. Здатність продемонструвати професійні вміння та навички отримані в процесі проходження виробничих та переддипломної практики;
3. Здатність застосовувати загальнолюдські принципи співіснування та етичні норми поведінки відносно людей та оточуючого середовища;
4. Здатність проявляти доброзичливість, толерантність турботу про інших, протистояти проявам расової, національної, статевої та вікової дискримінації;
5. Здійснювати самоаналіз та самооцінку, викорінювати шкідливі звички та власні недоліки, шанувати традиції і звичаї українського народу та культурний спадок цивілізацій, застосовувати соціально-екологічні знання співіснування в навколишньому середовищі;
6. Розуміти причинно-наслідкові зв’язки розвитку суспільства та проявів соціально-економічних проблем у різних категорій населення;
7. Застосовувати базові знання про основи економічної допомоги об’єктам соціального захисту;
8. Застосовувати нормативно-правову базу страхування в захисті соціальних груп населення;
9. Застосовувати нормативно-правову базу пенсійного забезпечення різних соціальних груп населення;
10. Аналізувати та пояснювати актуальні процеси у соціальній сфері та соціальному забезпеченні;
11. Здійснювати пошук інформації з різних джерел для розв’язання фахових задач;
12. Системно мислити та застосовувати творчі здібності до формування нових ідей;
13. Критично оцінювати отримані результати, опрацьовувати та аргументовано захищати прийняті рішення на основі фактичних / емпіричних даних практики;
14. Поєднувати теорію і практику, а також приймати рішення та виробляти стратегію діяльності для вирішення завдань спеціальності з урахуванням загальнолюдських цінностей, суспільних та державних інтересів;
15. Ефективно працювати як індивідуально, так і у складі міждисциплінарної команди фахівців;
16. Здатність до самостійної автономної професійної роботи та виконання фахових завдань у складі мультидисциплінарних команд фахівців;
17. Здатність до використання різноманітних методів, зокрема інформаційних технологій, для ефективного спілкування на професійному та соціальному рівнях;
18. Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати рішення;
19. Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань відповідно до новітніх тенденцій розвитку суспільних наук;
20. Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи та досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики.
2. Здатність продемонструвати професійні вміння та навички отримані в процесі проходження виробничих та переддипломної практики;
3. Здатність застосовувати загальнолюдські принципи співіснування та етичні норми поведінки відносно людей та оточуючого середовища;
4. Здатність проявляти доброзичливість, толерантність турботу про інших, протистояти проявам расової, національної, статевої та вікової дискримінації;
5. Здійснювати самоаналіз та самооцінку, викорінювати шкідливі звички та власні недоліки, шанувати традиції і звичаї українського народу та культурний спадок цивілізацій, застосовувати соціально-екологічні знання співіснування в навколишньому середовищі;
6. Розуміти причинно-наслідкові зв’язки розвитку суспільства та проявів соціально-економічних проблем у різних категорій населення;
7. Застосовувати базові знання про основи економічної допомоги об’єктам соціального захисту;
8. Застосовувати нормативно-правову базу страхування в захисті соціальних груп населення;
9. Застосовувати нормативно-правову базу пенсійного забезпечення різних соціальних груп населення;
10. Аналізувати та пояснювати актуальні процеси у соціальній сфері та соціальному забезпеченні;
11. Здійснювати пошук інформації з різних джерел для розв’язання фахових задач;
12. Системно мислити та застосовувати творчі здібності до формування нових ідей;
13. Критично оцінювати отримані результати, опрацьовувати та аргументовано захищати прийняті рішення на основі фактичних / емпіричних даних практики;
14. Поєднувати теорію і практику, а також приймати рішення та виробляти стратегію діяльності для вирішення завдань спеціальності з урахуванням загальнолюдських цінностей, суспільних та державних інтересів;
15. Ефективно працювати як індивідуально, так і у складі міждисциплінарної команди фахівців;
16. Здатність до самостійної автономної професійної роботи та виконання фахових завдань у складі мультидисциплінарних команд фахівців;
17. Здатність до використання різноманітних методів, зокрема інформаційних технологій, для ефективного спілкування на професійному та соціальному рівнях;
18. Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати рішення;
19. Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань відповідно до новітніх тенденцій розвитку суспільних наук;
20. Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи та досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
Соціальна політика;
Політика соціального забезпечення
Політика соціального забезпечення
Короткий зміст навчальної програми:
Зайнятість та її основні форми. Безробіття: сутність, причини, основні типи і форми. Світові тенденції зайнятості. Ринок праці як сфера забезпечення зайнятості населення. Особливості функціонування ринку праці в Україні. Механізм функціонування ринку праці в системі забезпечення зайнятості населення. Закордонний досвід та альтернативні структури, що сприяють зайнятості. Шляхи підвищення рівня зайнятості та захисту безробітних.
Рекомендована література:
• Волкова О. В. Ринок праці : навч. посіб. / О. В. Волкова. – К. : ЦУЛ, 2007. – 624 с.
• Державне регулювання зайнятості: Навч. посібник. — К.: КНЕУ, 2003. — 252 с.
• Федоренко В. Г. Політична економія: Підручник.– 2-ге вид. – К.: Алерта, 2015. – 487с.
• Стельмащук А. М. Державне регулювання економіки: навч. посіб. / А. М. Стельмащук. – Тернопіль : Економічна думка, 2000. – 315 с.
• Державне регулювання зайнятості: Навч. посібник. — К.: КНЕУ, 2003. — 252 с.
• Федоренко В. Г. Політична економія: Підручник.– 2-ге вид. – К.: Алерта, 2015. – 487с.
• Стельмащук А. М. Державне регулювання економіки: навч. посіб. / А. М. Стельмащук. – Тернопіль : Економічна думка, 2000. – 315 с.
Методи і критерії оцінювання:
• усне опитування, участь в дискусіях, презентація проекту дослідження (40%)
• підсумковий контроль (контрольний захід, залік): письмово-усна форма (60%)
• підсумковий контроль (контрольний захід, залік): письмово-усна форма (60%)