Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua
Запобігання конфліктів та професійна етика
Спеціальність: Соціальне забезпечення
Код дисципліни: 6.232.01.E.71
Кількість кредитів: 3
Кафедра: Соціологія та соціальна робота
Лектор: доц. Школяр Мар’яна Володимирівна
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: заочна
Результати навчання:
1. здатність продемонструвати фахові компетентності отримані в процесі опанування різних дисциплін;
2. здатність застосовувати загальнолюдські принципи співіснування та етичні норми поведінки відносно людей та оточуючого середовища;
3. здатність проявляти доброзичливість, толерантність турботу про інших, протистояти проявам расової, національної, статевої та вікової дискримінації;
4. здійснювати об’єктивну оцінку реальності, визнавати міжнародні стандарти та принципи життєдіяльності;
5. уникати емоційно кризових і конфліктних ситуацій;
6. чітко формулювати свої думки та їх висловлювати, зберігати об’єктивність, послідовність та трудову активність в екстремальних ситуаціях;
7. уникати перевантажень та професійного вигорання, розвивати стресовитривалість;
8. застосовувати базові знання про основи економічної допомоги об’єктам соціального захисту;
9. налагоджувати та підтримувати зв’язки з організаціями та установами з метою залучення їх до соціального захисту населення;
10. визначати головні напрями співпраці державних установ, громадських організацій та галузевих профспілок;
11. застосовувати нормативно-правову базу в захисті прав та свобод різних соціальних груп населення;
12. здатність дотримуватись чинного законодавства України при виконанні службових обов’язків у роботі з різними соціальними групами населення та окремими громадянами, не порушувати права та інтереси юридичних осіб.
13. аналізувати та пояснювати актуальні процеси у соціальній сфері та соціальному забезпеченні;
14. системно мислити та застосовувати творчі здібності до формування нових ідей;
15. поєднувати теорію і практику, а також приймати рішення та виробляти стратегію діяльності для вирішення завдань спеціальності з урахуванням загальнолюдських цінностей, суспільних та державних інтересів.
16. застосовувати свої знання та розуміння для здійснення професійної діяльності у сфері соціального забезпечення, спрямованої на соціально – економічні зміни;
17. застосовувати свої знання для фахового консультування споживачів послуг соціального забезпечення;
18. ефективно працювати як індивідуально, так і у складі міждисциплінарної команди фахівців.
19. здатність у комунікаціях обстоювати патріотичну державницьку позицію;
20. здатність використовувати усну та письмову комунікацію українською мовою для здійснення професійної діяльності;
21. здатність до самостійної автономної професійної роботи та виконання фахових завдань у складі мультидисциплінарних команд фахівців;
22. здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати рішення.
2. здатність застосовувати загальнолюдські принципи співіснування та етичні норми поведінки відносно людей та оточуючого середовища;
3. здатність проявляти доброзичливість, толерантність турботу про інших, протистояти проявам расової, національної, статевої та вікової дискримінації;
4. здійснювати об’єктивну оцінку реальності, визнавати міжнародні стандарти та принципи життєдіяльності;
5. уникати емоційно кризових і конфліктних ситуацій;
6. чітко формулювати свої думки та їх висловлювати, зберігати об’єктивність, послідовність та трудову активність в екстремальних ситуаціях;
7. уникати перевантажень та професійного вигорання, розвивати стресовитривалість;
8. застосовувати базові знання про основи економічної допомоги об’єктам соціального захисту;
9. налагоджувати та підтримувати зв’язки з організаціями та установами з метою залучення їх до соціального захисту населення;
10. визначати головні напрями співпраці державних установ, громадських організацій та галузевих профспілок;
11. застосовувати нормативно-правову базу в захисті прав та свобод різних соціальних груп населення;
12. здатність дотримуватись чинного законодавства України при виконанні службових обов’язків у роботі з різними соціальними групами населення та окремими громадянами, не порушувати права та інтереси юридичних осіб.
13. аналізувати та пояснювати актуальні процеси у соціальній сфері та соціальному забезпеченні;
14. системно мислити та застосовувати творчі здібності до формування нових ідей;
15. поєднувати теорію і практику, а також приймати рішення та виробляти стратегію діяльності для вирішення завдань спеціальності з урахуванням загальнолюдських цінностей, суспільних та державних інтересів.
16. застосовувати свої знання та розуміння для здійснення професійної діяльності у сфері соціального забезпечення, спрямованої на соціально – економічні зміни;
17. застосовувати свої знання для фахового консультування споживачів послуг соціального забезпечення;
18. ефективно працювати як індивідуально, так і у складі міждисциплінарної команди фахівців.
19. здатність у комунікаціях обстоювати патріотичну державницьку позицію;
20. здатність використовувати усну та письмову комунікацію українською мовою для здійснення професійної діяльності;
21. здатність до самостійної автономної професійної роботи та виконання фахових завдань у складі мультидисциплінарних команд фахівців;
22. здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати рішення.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
Експертиза якості соціальних змін
Актуальні проблеми СЗ
Комунікативний менеджмент
Соціально-психологічні аспекти спілкування в професійній діяльності
Менеджмент соціального забезпечення
Актуальні проблеми СЗ
Комунікативний менеджмент
Соціально-психологічні аспекти спілкування в професійній діяльності
Менеджмент соціального забезпечення
Короткий зміст навчальної програми:
Конфлікт як соціальний феномен. Атрибути та функції соціальних конфліктів. Різноманітність конфліктів у соціальному житті. Типи конфліктів. Анатомія конфлікту. Конфліктна взаємодія як процес. Стратегії та тактики поведінки у конфлікті. Асертивна поведінка як метод запобігання конфліктів у колективі. Сутність профілактики та передумови успішності запобігання конфліктів. Запобігання конфліктів з громадянами/клієнтами засобами ефективного спілкування. Професійний стрес: причини, прояви та стратегії подолання. Сутність, правила та способи розв’язання і врегулювання конфліктів. Принципи та процедури розв’язання конфліктів. АРС.
Рекомендована література:
• Альтернативні підходи до розв’язання конфліктів: теорія і практика застосування / Уклад.: Н.Гайдук, І.Сенюта, О.Бік, Х.Терешко. – Львів: ПАІС, 2007. – 296 с.
• Величко О. Управління конфліктами та стресом. Посібник для працівників апарату суду./О. Величко, Т.Янковська – Київ, 2010. – 192 с.
• Гірник А. Конфлікти: структура, ескалація, залагодження. 2-е видання / А. Гірник, А. Бобро. - К.: Вид.Соломії Павличко "Основи", 2004.- 172 с.
• Величко О. Управління конфліктами та стресом. Посібник для працівників апарату суду./О. Величко, Т.Янковська – Київ, 2010. – 192 с.
• Гірник А. Конфлікти: структура, ескалація, залагодження. 2-е видання / А. Гірник, А. Бобро. - К.: Вид.Соломії Павличко "Основи", 2004.- 172 с.
Методи і критерії оцінювання:
• (40 %) - поточний контроль: робота на практичних заняттях, індивідуальна контрольна робота; (60%) - екзамен.