Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Система соціального захисту в Україні

Спеціальність: Соціальне забезпечення
Код дисципліни: 6.232.00.O.10
Кількість кредитів: 4
Кафедра: Соціологія та соціальна робота
Лектор: асистент Сметаніна Олена Олександрівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: заочна
Результати навчання:
1. Здатність застосовувати загальнолюдські принципи співіснування та етичні норми поведінки відносно людей та оточуючого середовища.
2. Здатність проявляти доброзичливість, толерантність турботу про інших, протистояти проявам расової, національної, статевої та вікової дискримінації.
3. Розуміти причинно-наслідкові зв’язки розвитку суспільства та проявів соціально-економічних проблем у різних категорій населення.
4. Використовувати базові знання про основи соціального захисту.
5. Виявляти закономірності соціального, політичного та економічного розвитку держави та можливості формування системи соціального захисту України.
6. Розробляти заходи з вдосконалення системи соціального захисту.
7. Здатність дотримуватись чинного законодавства України при виконанні службових обов’язків у роботі з різними соціальними групами населення та окремими громадянами, не порушувати права та інтереси юридичних осіб.
8. Аналізувати та пояснювати актуальні процеси у соціальній сфері та соціальному забезпеченні.
9. Здійснювати пошук інформації з різних джерел для розв’язання фахових задач.
10. Системно мислити та застосовувати творчі здібності до формування нових ідей.
11. Критично оцінювати отримані результати, опрацьовувати та аргументовано захищати прийняті рішення на основі фактичних / емпіричних даних практики.
12. Поєднувати теорію і практику, а також приймати рішення та виробляти стратегію діяльності для вирішення завдань спеціальності з урахуванням загальнолюдських цінностей, суспільних та державних інтересів.
13. Застосовувати свої знання та розуміння для здійснення професійної діяльності у сфері соціального забезпечення, спрямованої на соціально – економічні зміни.
14. Ефективно працювати як індивідуально, так і у складі міждисциплінарної команди фахівців.
15. Здатність до самостійної автономної професійної роботи та виконання фахових завдань у складі мультидисциплінарних команд фахівців.
16. Здатність до використання різноманітних методів, зокрема інформаційних технологій, для ефективного спілкування на професійному та соціальному рівнях.
17. Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати рішення.
18. Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань відповідно до новітніх тенденцій розвитку суспільних наук.
19. Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи та досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
Історія соціальної роботи
Економічні основи соціального забезпечення
Короткий зміст навчальної програми:
Соціальний захист населення: понятійно-категорійний аналіз. Поняття, мета, функції та види соціального захисту. Етапи становлення системи соціального захисту. Основні характеристики сучасного етапу розвитку системи соціального захисту в Україні. Національне нормативно-правове забезпечення соціального захисту. Організаційно-правова структура системи соціального захисту. Органи управління у сфері захисту та заклади надання соціальних виплат і соціальних послуг. Соціальний захист окремих категорій населення: cпецифіка діяльності установ та відомств.
Рекомендована література:
1. Болотіна Н. Б. Право соціального захисту України : навч. посіб. - 2-ге вид., переробл. і доповн. - К. : Знання, 2008. - 663 c.
2. Борецька Н.П. Соціальний захист населення на сучасному етапі: стан і проблеми: монографія / Н.П. Борецька. – Донецьк: Янтар, 2001. – 352 с.
3. Рудкевич І.В. Регулювання системи соціального захисту населення України: теорія, методологія та державна політика: монографія / І.В. Рудкевич. – Донецьк : Ємельянова Т.В., 2011. – 463 с.
4. Система соціального захисту та соціального забезпечення в Україні. Реальний стан та перспективи реформування. – К. : Центр громадської експертизи, 2010. – 104 с.
Методи і критерії оцінювання:
• Поточний контроль (40%): письмова робота, виконання практичних завдань.
• Підсумковий контроль (60 %): екзамен - тестування.