Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Вступ до супервізії у соціальній роботі

Спеціальність: Соціальне забезпечення
Код дисципліни: 6.232.00.O.64
Кількість кредитів: 3
Кафедра: Соціологія та соціальна робота
Лектор: асистент Ставкова С.Г.
Семестр: 8 семестр
Форма навчання: заочна
Результати навчання:
1. Здатність застосовувати загальнолюдські принципи співіснування та етичні норми поведінки відносно людей та оточуючого середовища;
2. Здатність проявляти доброзичливість, толерантність турботу про інших, протистояти проявам расової, національної, статевої та вікової дискримінації;
3. Уникати емоційно кризових і конфліктних ситуацій;
4. Чітко формулювати свої думки та їх висловлювати, зберігати об’єктивність, послідовність та трудову активність в екстремальних ситуаціях;
5. Уникати перевантажень та професійного вигорання, розвивати стресовитривалість;
6. Вести здоровий спосіб життя та фізично і духовно самовдосконалюватися;
7. Здійснювати самоаналіз та самооцінку, викорінювати шкідливі звички та власні недоліки, шанувати традиції і звичаї українського народу та культурний спадок цивілізацій, застосовувати соціально-екологічні знання співіснування в навколишньому середовищі;
8. Здатність організувати роботу трудового колективу, співпрацювати та взаємодіяти з різними відділами і залучати до роботи провідних фахівців, організовувати роботу та ефективну взаємодію структурних підрозділів, направляти їх діяльність на реалізацію виробничих завдань, застосовувати методи та форми політики кадрового стимулювання колективу, застосовувати соціально-економічні принципи управління, розробляти систему соціального захисту в її структурних підрозділах;
9. Виявляти готовність до взаємодії з колегами по роботі, приймати управлінські рішення в організації роботи виконавців;
10. Здатність дотримуватись чинного законодавства України при виконанні службових обов’язків у роботі з різними соціальними групами населення та окремими громадянами, не порушувати права та інтереси юридичних осіб.
11. Аналізувати та пояснювати актуальні процеси у соціальній сфері та соціальному забезпеченні;
12. Здійснювати пошук інформації з різних джерел для розв’язання фахових задач;
13. Системно мислити та застосовувати творчі здібності до формування нових ідей;
14. Критично оцінювати отримані результати, опрацьовувати та аргументовано захищати прийняті рішення на основі фактичних / емпіричних даних практики;
15. Поєднувати теорію і практику, а також приймати рішення та виробляти стратегію діяльності для вирішення завдань спеціальності з урахуванням загальнолюдських цінностей, суспільних та державних інтересів.
16. Застосовувати свої знання та розуміння для здійснення професійної діяльності у сфері соціального забезпечення, спрямованої на соціально – економічні зміни;
17. Ефективно працювати як індивідуально, так і у складі міждисциплінарної команди фахівців.
18. Здатність до самостійної автономної професійної роботи та виконання фахових завдань у складі мультидисциплінарних команд фахівців;
19. Здатність до використання різноманітних методів, зокрема інформаційних технологій, для ефективного спілкування на професійному та соціальному рівнях;
20. Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати рішення;
21. Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань відповідно до новітніх тенденцій розвитку суспільних наук;
22. Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи та досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
Запобігання конфліктів і професійна етика
Менеджмент соціального забезпечення
Психологічні основи управлінського впливу
Практика за темою бакалаврської кваліфікаційної роботи
Виконання бакалаврської кваліфікаційної роботи
Короткий зміст навчальної програми:
Визначення, цілі та складність супервізії. Роль та цілі професійної супервізії у соціальній роботі: теоретичні аспекти. Використання професійної супервізії найкращим чином. Моделі і функції професійної супервізії у соціальній роботі. Професійна супервізія як удосконалення персоналу. Адміністративний компонент у професійному супроводі. Професійна супервізія як технологія подолання професійного вигорання.
Рекомендована література:
1. Браун А., Боурн А. Супервізор у соціальній роботі: супервізія догляду в громаді, денних та стаціонарних установах / А.Браун, А Боурн: Пер. з англ. Т.Семигіної. – К.: Унів. вид-во «Пульсари», 2003. - 240 с.
2. ARLUKE, A. (1980) Roundsmanship: Inherent control on a medical teaching ward, Social Science and Medicine.
3. BARAK, M., PEARLMAN-AVNION, S. & GLANZ, J. (1997) Using developmentalsupervision to improve science and technologyinstruction in Israel, Journal of Curriculum and Supervision.
4. BOUD, D., COHEN, R. & WALKER, D. (1993) Using Experience forLearning (Buckingham, SRHE & Open University Press).
Методи і критерії оцінювання:
Поточний контроль у формі тестування, виконання практичних і індивідуальних завдань. (40%).
Підсумковий контроль(екзамен) -60%