Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua
Вступ до супервізії у соціальній роботі
Спеціальність: Соціальне забезпечення
Код дисципліни: 6.232.00.O.64
Кількість кредитів: 3
Кафедра: Соціологія та соціальна робота
Лектор: асистент Ставкова С.Г.
Семестр: 8 семестр
Форма навчання: заочна
Результати навчання:
1. Здатність застосовувати загальнолюдські принципи співіснування та етичні норми поведінки відносно людей та оточуючого середовища;
2. Здатність проявляти доброзичливість, толерантність турботу про інших, протистояти проявам расової, національної, статевої та вікової дискримінації;
3. Уникати емоційно кризових і конфліктних ситуацій;
4. Чітко формулювати свої думки та їх висловлювати, зберігати об’єктивність, послідовність та трудову активність в екстремальних ситуаціях;
5. Уникати перевантажень та професійного вигорання, розвивати стресовитривалість;
6. Вести здоровий спосіб життя та фізично і духовно самовдосконалюватися;
7. Здійснювати самоаналіз та самооцінку, викорінювати шкідливі звички та власні недоліки, шанувати традиції і звичаї українського народу та культурний спадок цивілізацій, застосовувати соціально-екологічні знання співіснування в навколишньому середовищі;
8. Здатність організувати роботу трудового колективу, співпрацювати та взаємодіяти з різними відділами і залучати до роботи провідних фахівців, організовувати роботу та ефективну взаємодію структурних підрозділів, направляти їх діяльність на реалізацію виробничих завдань, застосовувати методи та форми політики кадрового стимулювання колективу, застосовувати соціально-економічні принципи управління, розробляти систему соціального захисту в її структурних підрозділах;
9. Виявляти готовність до взаємодії з колегами по роботі, приймати управлінські рішення в організації роботи виконавців;
10. Здатність дотримуватись чинного законодавства України при виконанні службових обов’язків у роботі з різними соціальними групами населення та окремими громадянами, не порушувати права та інтереси юридичних осіб.
11. Аналізувати та пояснювати актуальні процеси у соціальній сфері та соціальному забезпеченні;
12. Здійснювати пошук інформації з різних джерел для розв’язання фахових задач;
13. Системно мислити та застосовувати творчі здібності до формування нових ідей;
14. Критично оцінювати отримані результати, опрацьовувати та аргументовано захищати прийняті рішення на основі фактичних / емпіричних даних практики;
15. Поєднувати теорію і практику, а також приймати рішення та виробляти стратегію діяльності для вирішення завдань спеціальності з урахуванням загальнолюдських цінностей, суспільних та державних інтересів.
16. Застосовувати свої знання та розуміння для здійснення професійної діяльності у сфері соціального забезпечення, спрямованої на соціально – економічні зміни;
17. Ефективно працювати як індивідуально, так і у складі міждисциплінарної команди фахівців.
18. Здатність до самостійної автономної професійної роботи та виконання фахових завдань у складі мультидисциплінарних команд фахівців;
19. Здатність до використання різноманітних методів, зокрема інформаційних технологій, для ефективного спілкування на професійному та соціальному рівнях;
20. Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати рішення;
21. Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань відповідно до новітніх тенденцій розвитку суспільних наук;
22. Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи та досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики.
2. Здатність проявляти доброзичливість, толерантність турботу про інших, протистояти проявам расової, національної, статевої та вікової дискримінації;
3. Уникати емоційно кризових і конфліктних ситуацій;
4. Чітко формулювати свої думки та їх висловлювати, зберігати об’єктивність, послідовність та трудову активність в екстремальних ситуаціях;
5. Уникати перевантажень та професійного вигорання, розвивати стресовитривалість;
6. Вести здоровий спосіб життя та фізично і духовно самовдосконалюватися;
7. Здійснювати самоаналіз та самооцінку, викорінювати шкідливі звички та власні недоліки, шанувати традиції і звичаї українського народу та культурний спадок цивілізацій, застосовувати соціально-екологічні знання співіснування в навколишньому середовищі;
8. Здатність організувати роботу трудового колективу, співпрацювати та взаємодіяти з різними відділами і залучати до роботи провідних фахівців, організовувати роботу та ефективну взаємодію структурних підрозділів, направляти їх діяльність на реалізацію виробничих завдань, застосовувати методи та форми політики кадрового стимулювання колективу, застосовувати соціально-економічні принципи управління, розробляти систему соціального захисту в її структурних підрозділах;
9. Виявляти готовність до взаємодії з колегами по роботі, приймати управлінські рішення в організації роботи виконавців;
10. Здатність дотримуватись чинного законодавства України при виконанні службових обов’язків у роботі з різними соціальними групами населення та окремими громадянами, не порушувати права та інтереси юридичних осіб.
11. Аналізувати та пояснювати актуальні процеси у соціальній сфері та соціальному забезпеченні;
12. Здійснювати пошук інформації з різних джерел для розв’язання фахових задач;
13. Системно мислити та застосовувати творчі здібності до формування нових ідей;
14. Критично оцінювати отримані результати, опрацьовувати та аргументовано захищати прийняті рішення на основі фактичних / емпіричних даних практики;
15. Поєднувати теорію і практику, а також приймати рішення та виробляти стратегію діяльності для вирішення завдань спеціальності з урахуванням загальнолюдських цінностей, суспільних та державних інтересів.
16. Застосовувати свої знання та розуміння для здійснення професійної діяльності у сфері соціального забезпечення, спрямованої на соціально – економічні зміни;
17. Ефективно працювати як індивідуально, так і у складі міждисциплінарної команди фахівців.
18. Здатність до самостійної автономної професійної роботи та виконання фахових завдань у складі мультидисциплінарних команд фахівців;
19. Здатність до використання різноманітних методів, зокрема інформаційних технологій, для ефективного спілкування на професійному та соціальному рівнях;
20. Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати рішення;
21. Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань відповідно до новітніх тенденцій розвитку суспільних наук;
22. Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи та досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
Запобігання конфліктів і професійна етика
Менеджмент соціального забезпечення
Психологічні основи управлінського впливу
Практика за темою бакалаврської кваліфікаційної роботи
Виконання бакалаврської кваліфікаційної роботи
Менеджмент соціального забезпечення
Психологічні основи управлінського впливу
Практика за темою бакалаврської кваліфікаційної роботи
Виконання бакалаврської кваліфікаційної роботи
Короткий зміст навчальної програми:
Визначення, цілі та складність супервізії. Роль та цілі професійної супервізії у соціальній роботі: теоретичні аспекти. Використання професійної супервізії найкращим чином. Моделі і функції професійної супервізії у соціальній роботі. Професійна супервізія як удосконалення персоналу. Адміністративний компонент у професійному супроводі. Професійна супервізія як технологія подолання професійного вигорання.
Рекомендована література:
1. Браун А., Боурн А. Супервізор у соціальній роботі: супервізія догляду в громаді, денних та стаціонарних установах / А.Браун, А Боурн: Пер. з англ. Т.Семигіної. – К.: Унів. вид-во «Пульсари», 2003. - 240 с.
2. ARLUKE, A. (1980) Roundsmanship: Inherent control on a medical teaching ward, Social Science and Medicine.
3. BARAK, M., PEARLMAN-AVNION, S. & GLANZ, J. (1997) Using developmentalsupervision to improve science and technologyinstruction in Israel, Journal of Curriculum and Supervision.
4. BOUD, D., COHEN, R. & WALKER, D. (1993) Using Experience forLearning (Buckingham, SRHE & Open University Press).
2. ARLUKE, A. (1980) Roundsmanship: Inherent control on a medical teaching ward, Social Science and Medicine.
3. BARAK, M., PEARLMAN-AVNION, S. & GLANZ, J. (1997) Using developmentalsupervision to improve science and technologyinstruction in Israel, Journal of Curriculum and Supervision.
4. BOUD, D., COHEN, R. & WALKER, D. (1993) Using Experience forLearning (Buckingham, SRHE & Open University Press).
Методи і критерії оцінювання:
Поточний контроль у формі тестування, виконання практичних і індивідуальних завдань. (40%).
Підсумковий контроль(екзамен) -60%
Підсумковий контроль(екзамен) -60%