Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua
Історія соціальної роботи
Спеціальність: Соціальне забезпечення
Код дисципліни: 6.232.00.O.9
Кількість кредитів: 4
Кафедра: Соціологія та соціальна робота
Лектор: асистент, Шевченко Жанна Михайлівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: заочна
Результати навчання:
1. здатність продемонструвати фахові компетентності отримані в процесі опанування різних дисциплін;
2. здатність застосовувати загальнолюдські принципи співіснування та етичні норми поведінки відносно людей та оточуючого середовища;
3. уникати емоційно кризових і конфліктних ситуацій;
4. уникати перевантажень та професійного вигорання, розвивати стресовитривалість;
5. розуміти причинно-наслідкові зв’язки розвитку суспільства та проявів соціально-економічних проблем у різних категорій населення;
6. визначати соціальні проблеми та потреби і причини їх виникнення, тенденції розвитку, наслідки, соціальний стан певних категорій населення;
7. аналізувати та пояснювати актуальні процеси у соціальній сфері та соціальному забезпеченні;
8. здійснювати пошук інформації з різних джерел для розв’язання фахових задач;
9. системно мислити та застосовувати творчі здібності до формування нових ідей;
10. критично оцінювати отримані результати, опрацьовувати та аргументовано захищати прийняті рішення на основі фактичних / емпіричних даних практики;
11. поєднувати теорію і практику, а також приймати рішення та виробляти стратегію діяльності для вирішення завдань спеціальності з урахуванням загальнолюдських цінностей, суспільних та державних інтересів;
12. застосовувати свої знання та розуміння для здійснення професійної діяльності у сфері соціального забезпечення, спрямованої на соціально – економічні зміни;
13. ефективно працювати як індивідуально, так і у складі міждисциплінарної команди фахівців;
14. здатність використовувати усну та письмову комунікацію українською мовою для здійснення професійної діяльності;
15. здатність до самостійної автономної професійної роботи та виконання фахових завдань у складі мультидисциплінарних команд фахівців;
16. здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань відповідно до новітніх тенденцій розвитку суспільних наук;
17. здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи та досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики.
2. здатність застосовувати загальнолюдські принципи співіснування та етичні норми поведінки відносно людей та оточуючого середовища;
3. уникати емоційно кризових і конфліктних ситуацій;
4. уникати перевантажень та професійного вигорання, розвивати стресовитривалість;
5. розуміти причинно-наслідкові зв’язки розвитку суспільства та проявів соціально-економічних проблем у різних категорій населення;
6. визначати соціальні проблеми та потреби і причини їх виникнення, тенденції розвитку, наслідки, соціальний стан певних категорій населення;
7. аналізувати та пояснювати актуальні процеси у соціальній сфері та соціальному забезпеченні;
8. здійснювати пошук інформації з різних джерел для розв’язання фахових задач;
9. системно мислити та застосовувати творчі здібності до формування нових ідей;
10. критично оцінювати отримані результати, опрацьовувати та аргументовано захищати прийняті рішення на основі фактичних / емпіричних даних практики;
11. поєднувати теорію і практику, а також приймати рішення та виробляти стратегію діяльності для вирішення завдань спеціальності з урахуванням загальнолюдських цінностей, суспільних та державних інтересів;
12. застосовувати свої знання та розуміння для здійснення професійної діяльності у сфері соціального забезпечення, спрямованої на соціально – економічні зміни;
13. ефективно працювати як індивідуально, так і у складі міждисциплінарної команди фахівців;
14. здатність використовувати усну та письмову комунікацію українською мовою для здійснення професійної діяльності;
15. здатність до самостійної автономної професійної роботи та виконання фахових завдань у складі мультидисциплінарних команд фахівців;
16. здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань відповідно до новітніх тенденцій розвитку суспільних наук;
17. здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи та досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
Система соціального захисту в Україні
Історія державності і культури України
Історія державності і культури України
Короткий зміст навчальної програми:
Класифікація систем соціального захисту. Класифікація моделей за Р. Титмусом. Соціальне забезпечення в стародавніх суспільствах. Соціальна підтримка на Русі в Х-ХІІ ст. Соціальна допомога в ХІІІ-ХVІІІ ст. Система соціального захисту часів СРСР. Історія розвитку соціальної роботи в світі. Основні періоди розвитку освіти в галузі соціальної роботи в світі. Сучасні системи соціального захисту та порівняння їх з українською. Системи соціального захисту іноземних країн, включаючи соціальну роботу як інструмент соціальної політики.
Рекомендована література:
1. Горілий А.Г. Історія соціальної роботи в Україні / А.Г. Горілий. – Тернопіль: ТАНГ, 2001. – 191 с.
2. Социальная работа в Европе. – Ульяновск: УпГУ, 2006. – 192 с.
3. Шевчук П.І. Соціальна політика / П.І. Шевчукю – Львів : Світ, 2003. – 400 с.
2. Социальная работа в Европе. – Ульяновск: УпГУ, 2006. – 192 с.
3. Шевчук П.І. Соціальна політика / П.І. Шевчукю – Львів : Світ, 2003. – 400 с.
Методи і критерії оцінювання:
Поточний контроль (40%): практичні заняття.
Підсумковий контроль (60 %), залік.
Підсумковий контроль (60 %), залік.