Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Моніторинг і оцінювання соціальних проектів

Спеціальність: Соціальне забезпечення
Код дисципліни: 6.232.01.E.74
Кількість кредитів: 4.5
Кафедра: Соціологія та соціальна робота
Лектор: Шаповалова Тетяна Вікторівна, к.е.н., доцент
Семестр: 8 семестр
Форма навчання: заочна
Результати навчання:

1. Здатність продемонструвати фахові компетентності отримані в процесі опанування різних дисциплін;
2. Здатність застосовувати загальнолюдські принципи співіснування та етичні норми поведінки відносно людей та оточуючого середовища;
3. Здатність проявляти доброзичливість, толерантність турботу про інших, протистояти проявам расової, національної, статевої та вікової дискримінації;
4. Здійснювати об’єктивну оцінку реальності, визнавати міжнародні стандарти та принципи життєдіяльності;
5. Уникати емоційно кризових і конфліктних ситуацій;
6. Чітко формулювати свої думки та їх висловлювати, зберігати об’єктивність, послідовність та трудову активність в екстремальних ситуаціях;
7. Застосовувати уміння використовувати базові знання з фундаментальних наук;
8. Застосовувати базові знання з напрямів, форм, методів наукових досліджень в галузі соціального забезпечення;
9. Застосовувати методи збору інформації: аналіз документів, спостереження, опитування, експеримент, тестування, використовувати статистичну, методичну та нормативну базу системи соціального захисту населення;
10. Аналізувати та пояснювати актуальні процеси у соціальній сфері та соціальному забезпеченні;
11. Здійснювати пошук інформації з різних джерел для розв’язання фахових задач;
12. Системно мислити та застосовувати творчі здібності до формування нових ідей;
13. Критично оцінювати отримані результати, опрацьовувати та аргументовано захищати прийняті рішення на основі фактичних / емпіричних даних практики;
14. Надавати об’єктивну фахову інформацію центральним та місцевим органам державної влади, місцевого самоуправління, громадським організаціям з питань соціального розвитку, формування і оцінювання послуг соціального забезпечення, соціальної політики;
15. Здійснювати аналітичну, дослідницьку діяльність для встановлення регіональних, місцевих закономірностей і особливостей виникнення, розвитку, розв’язання і попередження проблем соціального забезпечення;
16. Здатність до самостійної автономної професійної роботи та виконання фахових завдань у складі мультидисциплінарних команд фахівців;
17. Здатність до використання різноманітних методів, зокрема інформаційних технологій, для ефективного спілкування на професійному та соціальному рівнях;
18. Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати рішення;
19. Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань відповідно до новітніх тенденцій розвитку суспільних наук;
20. Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи та досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
1.Основи наукового дослідження соціальних проблем
2.Методологія і методи соціальних досліджень
3.Технології соціального забезпечення
4.Кількісний і якісний аналіз в соціальній роботі
Короткий зміст навчальної програми:
Загальний огляд моніторингу та оцінки: основні поняття, цілі, основні компоненти. Культура моніторингу і оцінювання. Рутинний та періодичний моніторинг в цілях моніторингу і оцінювання. Індикатори моніторингу і оцінювання: створення, розрахунок та відбір. Логічна модель і теорія змін в моніторингу і оцінюванні. Види та методи оцінки. Використання даних для покращення якості програм. Мета зміцнення спроможності з моніторингу і оцінки. Вимірювати потенціал з моніторингу і оцінки на індивідуальному, організаційному та системному рівнях. Підходи до вимірювання спроможності з моніторингу і оцінки. Плановий підхід. Підхід на основі комплексних адаптивних систем. Комбінований підхід вимірювання спроможності з моніторингу і оцінки. Проблеми вимірювання потенціалу моніторингу і оцінки. Індикатори та встановлення цілей. Цикл використання даних та системи даних, типи та джерела даних. Використання даних для покращення якості проектів
Рекомендована література:
Імас Л., Ріст Р. К. Шлях до результатів. Планування та проведення ефективних оцінювань розвитку / Лінда Дж. Морра Імас, Р. К. Ріст - Київ. – 2015. – 580 с.
Глосарій термінів з моніторингу та оцінювання. / Горошко А., Нарчинська Т., Озимок І., Тарнай В.– Київ: Українська асоціація оцінювання, 2014 – 32 с.
Моніторинг та оцінка програм і проектів. Практичний посібник / Ольга Морозова, Ольга Варецька, Деніел Джонс, Пепукай Чікуква, Тетяна Салюк. - Київ,”Оранта”, 2008.
Посібник з моніторингу – Практичні рекомендації щодо впровадження ефективного моніторингу регіонального розвитку в Україні / Проект “Підтримка сталого регіонального розвитку в Україні” EuropeAid/125234/C/SER/UA. – К., 2011..
Методи і критерії оцінювання:
Опрацювання кейсів (40%)
Підсумковий контроль (контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма (60%)