Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Методика навчання інформатики: дидактичне проектування

Спеціальність: Освітні, педагогічні науки
Код дисципліни: 7.011.01.E.31
Кількість кредитів: 4
Кафедра: Педагогіка та інноваційна освіта
Лектор: Вдовичин Тетяна Ярославівна
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: заочна
Результати навчання:

• здатність планувати та організовувати процес навчання учнів інформатики, застосовувати сучасні методи навчання і форми організації навчально-пізнавальної діяльності учнів; обирати та застосовувати методичне і дидактичне забезпечення шкільного курсу інформатики;
• розрізняти, критично осмислювати й використовувати традиційні та спеціальні підходи до навчання школярів інформатики, сучасні методи навчання і форми організації навчально-пізнавальної діяльності учнів;
• здатність здійснювати об’єктивну діагностику навчальних досягнень, контроль й оцінювання результатів навчальної діяльності учнів;
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
педагогіка
Короткий зміст навчальної програми:
Особливості інформатики як навчальної дисципліни. Нормативно-правова база викладання інформатики у навчальному закладі. Аналіз навчальних програм з інформатики. Державні освітні стандарти викладання інформатики. Мета навчання інформатики. Формулювання навчальних цілей та очікуваних результатів заняття (уроку) інформатики. Формування інформаційної (інформатичної) компетентності як очікуваний результат навчання інформатики. Типи занять (уроків) інформатики. Вибір типу заняття (уроку) в залежності від мети, навчальних цілей та очікуваних результатів навчання. Вплив матеріально-технічного забезпечення та психолого-педагогічних особливостей учнів(студентів) на вибір дидактичного наповнення заняття (уроку) інформатики. Прийоми та засоби навчання інформатики. Добір навчальних прийомів та завдань для формування компетенцій та компетентностей в учнів(студентів)
Рекомендована література:
1. Барболіна Т.М. Шкільний курс інформатики та методика його викладання: Навчальний посіб. / Полтав. держ. пед. університет ім. В.Г. Короленка. – Полтава:, 2007. – Ч.1. Загальна методика. – 124 с.
2. Волкова Н. П. Педагогіка: посібник. – К.: Академія, 2012. – 615 с.
3. Морзе И.В., Дубова Т.В. Методичні рекомендації щодо проведення лабораторних робіт з методики навчання інформатики. -К.: Курс, 2003.-295 с
4. Морзе Н.В. Методика навчання інформатики. Ч. 1. Загальна методика навчання інформатики. - К.: Навчальна книга, 2003. - 254 с.
5. Морзе Н.В. Методика навчання інформатики. Ч. 2. Методика навчання інформаційних технологій. - К.: Навчальна книга, 2003. -287 с.
6. Морзе Н.В. Методика навчання інформатики. Ч. 3. Методика навчання основним послугам глобальної мережі Інтернет. - К.: Навчальна книга, 2003. - 230 с
7. Морзе Н.В. Методика навчання інформатики: Посібник для студентів пед. університетів. - К.: 264 Курс, 2002. - 895 с
8. Морзе Н.В. Основи методичної підготовки вчителя інформатики. – К.: Курс, 2003. – 372 с.
Методи і критерії оцінювання:

• спостереження за навчально-пізнавальною діяльністю;
• виконання практичних робіт;
• виконання контрольних робіт;
• письмово-усний екзамен.

Методика навчання інформатики: дидактичне проектування (курсова робота)

Спеціальність: Освітні, педагогічні науки
Код дисципліни: 7.011.01.E.33
Кількість кредитів: 2
Кафедра: Педагогіка та інноваційна освіта
Лектор: Вдовичин Тетяна Ярославівна
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: заочна
Результати навчання:
• систематизація та вдосконалення теоретичних знань у галузі педагогічної дидактики;
• закріплення практичних навичок моделювання навчального заняття з інформатики відповідно до нормативних та законодавчих документів, державних освітніх стандартів;
• розвиток практичних навичок вибору форм, методів та засобів навчання інформатики з урахуванням психолого-педагогічних особливостей учнів (студентів) та оцінки якості одержаного результату педагогічної діяльності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
• Методика навчання інформатики. Дидактичне проектування;
• Методика навчання інформатики. Інноваційні технології.
Короткий зміст навчальної програми:
Аналіз змістової та компетентістної компоненти навчальних програм з інформатики. Використання засобів наочності на уроці інформатики у … класі. Дидактичні аспекти моделювання навчального заняття з інформатики у профільних класах. Дидактичні особливості моделювання навчального заняття з інформатики в непрофільному професійно-технічному закладі. Дидактичні особливості моделювання уроку інформатики в класі з учнями з особливими потребами. Дидактичні особливості моделювання уроку інформатики у сільській малокомплектній школі. Диференціація як педагогічний прийом в процесі викладання інформатики у школі. Диференціація як педагогічний прийом у процесі викладання інформатики у професійно-технічному закладі. Диференційований підхід у процесі формування інформаційної грамотності учнів … класів. Засоби розвитку пізнавальної діяльності учнів на уроках інформатики. Застосування методів та прийомів заохочення та стримування на уроках інформатики. Зміст, форми і методи викладання інформатики у загальноосвітньому навчальному закладі. Зміст, форми і методи викладання інформатики у професійно-технічному закладі. Зміст, форми і методи роботи вчителя інформатики в школі (професійно-технічному закладі). Методи формування алгоритмічного мислення в учнів на уроках інформатики. Методичні особливості вибору форм, засобів та прийомів роботи на уроці інформатики в профільних класах. Методичні особливості викладання теми … у …класі загальноосвітнього навчального закладу. Нормативно-правове забезпечення викладання інформатики у навчальних закладах України. Організація самостійної діяльності учнів(студентів) в процесі вивчення інформатики. Особливості вивчення інформатики за універсальною та профільною програмами. Особливості дидактичного моделювання занять з інформатики з урахуванням віку учнів. Особливості структури уроку інформатики в загальноосвітньому навчальному закладі. Приклад як дидактичний прийом при вивченні інформатики у …класі. Проблеми та перспективи інформатики як навчального предмету. Профорієнтаційна робота вчителя на уроках інформатики. Роль індивідуального підходу як дидактичного прийому у процесі викладанні інформатики у … (категорія учнів/студентів). Словесні методи навчання на уроках інформатики. Способи активізації пізнавальної діяльності учнів/студентів на уроці інформатики. Форми та методи проведення сучасного уроку інформатики у … класі. Формування інформаційної компетентності в учнів на уроках інформатики в … класі.
Рекомендована література:
1. Методичні рекомендації до виконання курсової роботи з навчальної дисципліни «Методика викладання інформатики: дидактичне проектування» для студентів І курсу другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 011 – «Освітні педагогічні науки»/Уклад. М.В. Носкова. – Львів: Вив-во НУ «Львівська політехніка», 2018. – 24 с.
Методи і критерії оцінювання:
перевірка курсових робіт.