Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Методика навчання хімії: інноваційні технології

Спеціальність: Освітні, педагогічні науки
Код дисципліни: 7.011.01.E.44
Кількість кредитів: 6
Кафедра: Педагогіка та інноваційна освіта
Лектор: Дольнікова Любов Василівна
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: заочна
Результати навчання:
• здатність розуміти і аналізувати наукові засади методики навчання учнів хімії та перспективи її подальшого розвитку;
• здатність застосовувати знання студентів з педагогіки, психології, педагогічної творчості;
• здатність аналізувати і демонструвати переваги інноваційних технологій навчання як виклику часу;
• здатність формувати методичні учіння студентів планувати, проводити та аналізувати навчальні заняття з хімії у закладах середньої освіти та закладах професійно-технічної освіти на основі інноваційних технологій;.
• здатність формувати уміння об’єктивно оцінювати навчальні досягнення учнів в процесі впровадження говацій в методиці навчання хімії з урахуванням різних властивостей і здатностей учасників навчального процесу;.
• здатність розуміти і порівнювати зарубіжний досвід навчання хімії в успішному результаті педагогічної взаємодії з застосуванням інноваційних технологій.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
• Педагогіка
• Психологія
• Хімія
• Методика викладання хімії.
Короткий зміст навчальної програми:
Предмет і завдання курсу «Методика викладання хімії: інноваційні технології.». Теоретичні основи трактування сутності педагогічних категорій «педагогічна технологія», «інноваційна педагогічна технологія». Робота вчителя по формуванню і розвитку в учнів творчих здібностей в галузі вивчення хімії шляхом застосування інноваційних технологій навчання: особистісно-орієнтованого навчання; проблемного навчання; інформаційних комп’ютерних технологій, випереджувального навчання; проектних технологій; навчання дітей з особливими потребами в умовах інклюзивної освіти. Особливості і структура організаційних форм навчання в умовах застосування інноваційних технологій. Інтегративні дидактичні технології навчання хіміх на різних етапах її вивчення: загальна, неорганічна хімія, органічна хімія. Критерії формування результатів навчання в процесі застосування інноваційних технологій навчання хімії. оцінювання дидактичного проекту. Тренінгові методи навчання по запровадженню інноваційних технологій навчання хімії.
Рекомендована література:
1. Астахов О.І., Чайченко Н.Н. Дидактичні основи навчання хімії.-К.: Рад. шк. 1984. - 128 с.
2. Ахметов Н.С. Актуальные вопросы курса неорганической химии.- М.: Просве¬щение, 1991. - 224 с.
3. Беликов А.А. Эксперимент на уроках химии.- К.: Рад. шк., 1988. - 150 с.
4. Буринская Н.Н. Учебные экскурсии по химии. - М.: Просвещение, 1989. - 158 с.
5. Буринська Н.М. Методика викладання хімії /Теор. основи . - К.: Вища шк., 1987. - 225 с.
6. Величко Л.П. Роздавальний матеріал з органічної хімії. - К.: Рад. шк., 1983. -80 с.
7. Величко Л.П., Ярошенко О.Г., Бондарчук О.Г. Дидактичний матеріал з загальної хімії. - К.: Рад. шк., 1990 . - 80 с.
8. Вивюрский В.Я. Дидактический материал по органической химии. - М.: Просвещение, 1987 . - 86 с.
9. Завацький С.В. Особливості організації самостійної навчально-пізнавальної діяльності студентів на різних етапах навчання / С.В. Завацький, В.П. Сиченков // Вісник Чернігівського державного педагогічного університету / Чернігівський державний педагогічний університет ім. Т.Г. Шевченка ; гол. ред. Носко М.О. - Чернігів, 2008. - Вип. 53. - 174 с. (Серія: Педагогічні науки) : Наукове видання. - С. 22¬24.
10. Ковбаса Ю.М. Вплив проектної технології навчання на розвиток технічних здібностей учнів / Ю.М. Ковбаса // Вісник Чернігівського державного педагогічного університету [Текст]. Вип. 76 / Чернігівський державний педагогічний університет імені Т.Г. Шевченка; гол. ред. Носко М.О. - Чернігів: ЧДПУ, 2010. - 380 с. (Серія: Педагогічні науки) : Наукове видання. - С.10-12.
11. Ковбаса Ю.М. Самостійна робота учнів у ході виконання проекту/ Ю.М. Ковбаса // Психолого- педагогічні проблеми сільської школи: Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини. - К.: Міленіум, 2006. - Випуск 18. - С. 179 - 183.
12. Методика преподавания химии для учащихся и студентов http://noisettegdzsoftware.16mb.com/metodika-prepodavaniya-himii.html
13. Речицький О.Н., Юзбашева Г.С. Факультативні курси для учнів спеціалізованих 10-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів хімічного та біологічного профілів. – Херсон: Айлант. – 2006. – 168 с. (гриф Міністерства освіти і науки). http://www.university.kherson.ua/About/Faculty/INaturalScience/ChairOrganicBiologChemistry/Guidelines.aspx
15.Решнова С.Ф., Бачківський І.П. Деякі питання методики розв’язування розрахункових задач. – Херсон: ПП Вишемірський В.С. – 2008. – 48 с. http://www.university.kherson.ua/About/Faculty/INaturalScience/ChairOrganicBiologChemistry/Guidelines.aspx
Методи і критерії оцінювання:
• спостереження за навчально-пізнавальною діяльністю;
• усне опитування (фронтальне, індивідуальне, комбіноване);
• письмовий контроль знань і умінь здійснюється за допомогою виконання індивідуальних завдань – ессе, презентації, педагогічні задачі, реферати;
• виконання контрольних (тематичних) робіт та тестових завдань.