Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Методика навчання математики: дидактичне проектування

Спеціальність: Освітні, педагогічні науки
Код дисципліни: 7.011.01.E.39
Кількість кредитів: 4
Кафедра: Педагогіка та інноваційна освіта
Лектор: професор Сікорський Петро Іванович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: заочна
Результати навчання:
а) студенти повинні знати:
• сутність методу проектів і алгоритм його використання;
• поняття «компетентність», «компетенція», «компетентнісний підхід» у навчанні математики;
• основні методи вивчення математичних дефініцій; різні прийоми засвоєння математичних понять;
• види умовиводів, сутність індукції та дедукції; різні методи доведення теорем; типи уроків з математики і їх структуру.
б) студенти повинні вміти:
• організувати проектну діяльність учнів; визначати цілі уроку, модуля, предмета;
• відповідно до цільових установок добирати тип уроку;
• раціонально формулювати визначення понять і оптимізувати їх засвоєння;
• використовувати різні методи доведення теорем;
• застосовувати різні методи інформаційно-пошукового типу засвоєння знань;
• підготувати відповідні навчально-методичні матеріали;
• моделювати конкретну контрольно-оцінювальну систему за заданими параметрами.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
Методика викладання педагогіки. 2. Педагогічна майстерність. 3. Педагогіка творчості.
Короткий зміст навчальної програми:
Структура навчального підручника відповідає тематиці лекцій, тобто складається з восьми параграфів. У кожному параграфі укладено план, зміст кожного пункту плану структурований (терміни, поняття, їх властивості, алгоритми). Добре продумані запитання (репродуктивні і продуктивні) дозволять студентам перевірити стан осмислення і усвідомлення навчального матеріалу. Тестами закритої форми перевірятимуться засвоєні студентами елементи генералізованих знань. В кінці кожного параграфа подається використана література (основна і допоміжна).
Рекомендована література:
1. Гельфанд М.Б. Формування математичних понять у процесі викладання алгебри і початків аналізу. К.: В-во «Рідна школа», 1976. -143с.
2. Давыдов В.В. Проблемы развивающего обучения. –М.: «Педагогика», 1986. -238с.
3. Иржавцева В.П., Федченко Л.Я. Систематизация и обобщение знаний учащихся в процессе изучения математики. К.: «Рад.шк.», 1988. -207с.
4. Метельський Н.В. Дидактика математики. Мн., Изд-во БГУ, 1975. -256с.
5. Сікорський П.І. Алгебра і початки аналізу. Для класів з поглибленим вивченням математики. 10 клас. ч.І-IV . Л.: ФОПП Корпан Б.І. ч.І. 2009. – 392 с.
Методи і критерії оцінювання:
Усне опитування, тестування (45%), підсумковий контроль (55%, залік)

Методика навчання математики: дидактичне проектування (курсова робота)

Спеціальність: Освітні, педагогічні науки
Код дисципліни: 7.011.01.E.41
Кількість кредитів: 2
Кафедра: Педагогіка та інноваційна освіта
Лектор: Сікорський Петро Іванович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: заочна
Результати навчання:
• вміння визначити мету уроку, теми, модуля, предмета;
• вміння організовувати проектну діяльність учнів на уроках математики;
• вміння формулювати дефініції математичних понять, використовуючи математичну логіку;
• вміння організовувати засвоєння математичних понять через опорні слова;
• вміння бачити проблему, формулювати проблемну задачу;
• вміння проектувати уроки з математики різних типів залежно від цільових установок;
• вміння використовувати різні методи доведення, проектуючи кінцевий результат.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
• елементарна алгебра;
• геометрія;
• методика викладання математики.
Короткий зміст навчальної програми:
Математичні поняття. Методика формування та засвоєння математичних понять у шкільному курсі математики. Основні дидактичні принципи та методи навчання математики. Математичні твердження, теореми, наслідки, аксіоми та методика їх вивчення. Компетентнісний підхід на уроках математики. Комп’ютерні технології на уроках математики. Математичні поняття і методика їх вивчення. Умовиводи в математиці. Індукція і дедукція
Рекомендована література:
1. Бабанский Ю.Н. Оптимизация учебно-воспитательного процесса. –М.: Просвещение», 1982. -191с.
2. Гельфанд М.Б. Формування математичних понять у процесі викладання алгебри і початків аналізу. К.: В-во «Рідна школа», 1976. -143с.
3. Давыдов В.В. Проблемы развивающего обучения. –М.: «Педагогика», 1986. -238с.
4. Иржавцева В.П., Федченко Л.Я. Систематизация и обобщение знаний учащихся в процессе изучения математики. К.: «Рад.шк.», 1988. -207с.
5. Метельський Н.В. Дидактика математики. Мн., Изд-во БГУ, 1975. -256с.
6. Сікорський П.І. Алгебра і початки аналізу. Для класів з поглибленим вивченням математики. 10 клас. ч.І. Л.: ФОПП Корпан Б.І. ч.І. 2009. – 392 с.
7. Сікорський П.І. Алгебра і початки аналізу. Для класів з поглибленим вивченням математики. 10 клас. ч.ІІ. Л.: ФОПП Корпан Б.І. ч.ІІ. 2009. – 310 с.
8. Сікорський П.І. Алгебра і початки аналізу. Для класів з поглибленим вивченням математики. 11 кл. ч.І. Л.: ФОП Корпан Б.І., 2010. – 268с.
9. Сікорський П.І. Алгебра і початки аналізу. Для класів з поглибленим вивченням математики. 11 кл. ч.ІІ. Л.: ФОП Корпан Б.І., 2010. – 268с.
10. Сікорський П.І., Біляковська О.О. Моделювання контрольно-оцінювальних систем у середній школі. Монографія. – Л.: ФОП Корпан Б.І., 2010.–178с.
11. Сікорський П.І. Викладання алгебри і початків аналізу за модульним принципом. Навчально-методичний посібник.- Львів: Електрон, 1998.- 230с.
12. Сікорський П.І. Вітер О.М. Проблеми структурування і генералізації навчального матеріалу. Монографія. Львів: ФОП Корпан Б.І., 2011. – 223
13. Сікорський П.І. Модульно-рейтингова система навчання в ліцеях. Навчально-методичний посібник. -Львів: Академічний експрес, 1997.- 96 с.
14. Сікорський П.І. Розвиток національної освіти і науки в Україні. Навчальний посібник. – Л.: ФОП Корпан Б.І., 2009 – 160 с.
15. Сікорський П.І. Теорія і методика диференційованого навчання. Монографія. –Львів: В-во “Сполом”, 2000. –421 с.
16. Фридман Л.М. Как научиться решать задачи. М.: Просвещение, 1979. -160с.
17. Фридман Л.М. Психолого-педагогические основы обучения математике в школе. –М.: Просвещение, 1983. -160с.
Методи і критерії оцінювання:
• спостереження;
• письмовий контроль знань і умінь (тестування закритої та відкритої форми);
• реферати;
• самостійні і контрольні роботи.