Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Методика навчання права: дидактичне проектування

Спеціальність: Освітні, педагогічні науки
Код дисципліни: 7.011.01.E.51
Кількість кредитів: 4
Кафедра: Педагогіка та інноваційна освіта
Лектор: професор Криштанович Мирослав Франкович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: заочна
Результати навчання:
- здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань;
- здатність шляхом самостійного планування і вибору здобувати нові професійні й загальні знання, вміння, навички і здатності, в тому числі з інших джерел, та інтегрувати їх з уже наявними;
- здатність визначати етапність, послідовність і час діяльності щодо досягнення поставленої мети (реалізації завдань) з доцільними розподілом сил і ресурсів на кожному з етапів;
- здатність дотримуватися етичних норм і принципів у професійній діяльності та суспільному житті.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
- Психологія
- Загальна педагогіка.
- Методика навчання права: інноваційні технології
Короткий зміст навчальної програми:
“Методика навчання права” є дисципліною, що вивчає процеси викладання та навчання права. Її вивчення передбачає розв'язання низки завдань методичної та методологічної професійної підготовки викладачів права, зокрема: розуміння та усвідомлення сучасної освітньої парадигми; опанування теоретико-методологічною та методичною основою національної системи освіти; формування особистості громадянина, світогляду, життєвих настанов і орієнтирів; ознайомлення з нормативно-правовою базою у сфері освіти.
Рекомендована література:
1. Бондар В. І. Дидактика: Підручник. – К.: Либідь, 2005. – 264 с.
2. Вітвицька С. С. Основи педагогіки вищої школи: Методичний посібник. – К.: Центр навч. літератури, 2003. – 316 с.
3. Власова О. І. Педагогічна психологія: Навчальний посібник. – К.: Либідь, 2005. – 400 с.
4. Чужикова В. Г. Методика викладання права : навч. посіб. [для студ. юрид. ф-тів вищ. навч. закл.] / В. Г. Чужикова ; Держ. вищ. навч. закл. "Київ. нац. екон. ун-т ім. Вадима Гетьмана". — К. : КНЕУ, 2009.
Методи і критерії оцінювання:
- спостереження за навчально-пізнавальною діяльністю;
- усне опитування (фронтальне, індивідуальне, комбіноване);
- письмовий контроль знань і умінь здійснюється за допомогою виконання індивідуальних завдань – ессе, презентації, тестові завдання, реферати;
- підсумковий контроль (40%, поточний контроль; 60%, заліковий тестовий контроль).

Методика навчання права: дидактичне проектування (курсова робота)

Спеціальність: Освітні, педагогічні науки
Код дисципліни: 7.011.01.E.53
Кількість кредитів: 2
Кафедра: Педагогіка та інноваційна освіта
Лектор: професор Криштанович Мирослав Франкович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: заочна
Результати навчання:
студенти повинні вміти: обирати тему курсової роботи, укладати план, показати своє вміння працювати з науково-методичною літературою, систематизувати й аналізувати фактичний матеріал і самостійно творчо його осмислювати. У процесі її написання студент оволодіває навичками наукової роботи, закріплюючи і водночас розширюючи знання, отримані при вивченні дисциплін педагогічного циклу, укладати програму дослідження, організовувати констатувальні та формувальні експерименти, використовувати апарат математичної статистики для обробки результатів, узагальнювати і систематизувати їх, робити висновки.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
1. Педагогіка.
2. Методика навчання права.
3. Методика виховної роботи.
Короткий зміст навчальної програми:
1. Робота керівника навчального закладу із законодавчими та нормативними актами в системі освіти. 2. Психолого-педагогічні основи диференційованого навчання при викладанні права. 3. Сучасний урок права: типізація, стуктура, пошук моделі ефективної і співпраці викладача (вчителя) з студентами (учнями). 4. Нестандартні форми та методи організації навчальної діяльності студентів (учнів) на занятті з права. 5. Використання семінарської форми проведення занять при викладанні права. 6. Особливості відбору змістової частини навчального матеріалу та формування компетентностей при викладанні навчальної дисципліни з права. 7. Використання елементів інформаційно-комунікаційних технологій при викладанні правознавства у загальноосвітній школі. 8. Впровадження інформаційно-комунікаційних технологій у навчально-виховний процес та використання педагогічних програмних засобів при викладанні права. 9. Шляхи активізації пізнавальної активності та розвиток пізнавальних здібностей студентів (учнів) на уроках права. 10. Методика роботи з обдарованими студентами (учнями) при викладанні права: підготовка до олімпіад, турнірів, написання конкурсних науково-дослідницьких робіт. 11. Використання навчально-матеріальної та методичної бази ВНЗ у навчанні права з використанням нетрадиційних методів навчання. 12. Використання міжпредметних зв’язків при викладанні права у ВНЗ. 13. Методика навчання права студентів. 14. Народна педагогіка про особливості правового виховання студентів (учнів). 15. Використання нестандартних уроків у вивченні правознавства. 16. Зміст і завдання правової освіти в школі. 17. Ігрові методи у вивченні дисциплін з права. 18. Методи групового навчання правових дисциплін. 19. Основні методи та прийоми на уроці права в школі. 20. Особливості правового виховання старшокласників. 21. Перевірка та оцінювання правових знань, умінь і навичок студентів. 22. Розвиток пізнавальних процесів на уроках права. 23. Законодавче і нормативне забезпечення функціонування і розвитку середньої освіти. 24. Законодавче і нормативне забезпечення функціонування і розвитку вищої освіти. 25. Законодавче і нормативне забезпечення функціонування і розвитку післядипломної освіти. 26. Становлення та розвиток професійної освіти в Україні. 27. Розвиток освіти в європейських країнах. 28. Особливості змісту середньої загальноосвітньої школи школи. 29. Сучасні підходи до формування змісту середньої загальноосвітньої школи. 30. Сучасні методи науково-педагогічних досліджень. 31. Система навчального процесу у загальноосвітньому навчальному закладі. 32. Дидактичні системи 33. Проблемне навчання. 34. Активні методи навчання у загальноосвітньому навчальному закладі. 35. Оцінка й оцінювання у загальноосвітньому навчальному закладі, засоби діагностики. 36. Контроль знань у загальноосвітньому навчальному закладі. Педагогічні вимоги до його організації. 37. Організація самостійної роботи учнів. 38. Особливості педагогічної діяльності вчителя у загальноосвітньому навчальному закладі. 39. Основні стилі та рівні педагогічного спілкування. 40. Формування особистості в навчально-виховному процесі. 41. Методи, форми і засоби виховного впливу на особистість учнів. 42. Структура і особливості навчального процесу у загальноосвітньому навчальному закладі. 43. Сучасні технології навчання у загальноосвітньому навчальному закладі. 44. Психолого-педагогічні засади формування особистості учня у процесі навчання. 45. Відмінності між традиційним та інноваційним навчанням. 46. Особливості групової робота учнів. 47. Особливості педагогічної діяльності викладача загальноосвітнього навчального закладу. 48. Суть педагогічної творчості викладача загальноосвітнього навчального закладу. 49. Індивідуальний підхід у процесі навчання. 50. Застосування міжпредметних зв'язків у процесі навчання. 51. Загальні аспекти педагогічної діяльності викладача ЗНЗ. 52. Активізація пізнавальної діяльності учнів у процесі навчання. 53. Розвиток творчого потенціалу учнів у процесі навчання права. 54. Реалізація основних принципів дидактики у процесі навчання. 55. Створення проблемних ситуацій для активізації мислення. 56. Планування навчально-виховного процесу. 57. Врахування вікових та індивідуальних особливостей учнів у процесі навчання. 58. Інтерактивні методи та особливості їх застосування у процесі навчання. 59. Розвиток критичного мислення в умовах особистісно орієнтованого навчання. 60. Організація та методика самостійної роботи учнів. 61. Формування мотивації у процесі навчанні. 62. Врахування індивідуальних особливостей мислення учнів у процесі навчання. 63. Формування позитивного ставлення до навчання.
Рекомендована література:
1. Кремень В.Г. Освіта і наука України: шляхи модернізації (Факти, роздуми, перспективи). – К.: Грамота, 2003. – 216 с.
2. Крисюк С. В. Державне управління освітою : Навч. посіб. /С. В. Крисюк. – К.: НАДУ, 2009. – Розд. 8.
3. Кузьмінський А.І. Педагогіка вищої школи: Навч. посіб. – К.: Знання, 2005 – 486 с. (Вища освіта ХХІ ст.).
4. Левківський М.В. Історія педагогіки - К.: Центр учбової літератури, 2011. - 190 с.
5. Луговий В. І. Управління освітою : Навч. посіб. / В. І. Луговий. – К.: Вид-во УАДУ, 1997. – С. 142-184.
6. Мойсеюк Н.Є. Педагогіка: Навч. посібник. – К., 2001. – 656 с.
7. Москаленко А. М. Лекції з історії педагогіки. Модуль
1. Історія педагогіки України. – К.: КМПУ імені Б. Д. Грінченка, 2005. – с.
8. Налетова И. В. Образовательная политика в области образования / И. В. Налетова [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www.tsu.tmb.ru
9. Ничкало Н.Г. Ринок праці і проблеми модернізації підготовки кваліфікованих робітників //Професійно-технічна освіта. – 2004. – № 1. – С. 412.
10. Ніколаєнко С. М, Стратегія розвитку освіти України: початок XXI століття / С. М. Ніколаєнко. – К. : Знання, 2006. – 253 с.
11. Огнев’юк В. О. Університетська освіта України в контексті перспектив Європейської інтеграції. // Віче. – 2010. – № 20.
12. Ортинський В.Л. Педагогіка вищої школи: Навч. посіб. для студ. вищ. навч. закладів. – Львів: «Центр учбової літератури», 2008. – 456с.
13. Основні засади розвитку вищої освіти України в контексті Болонського процесу. – Тернопіль : Вид-во ТДПУ ім. В.Гнатюка, 2004. – 147 с.
14. Педагогічна майстерність: Підручник /І.А. Зазюн, Л.В. Крамущенко, І.Ф. Кривонос та ін.; За ред. І.А.Зазюна. – К.: Вища школа, 1997. – 349с.
15. Розвиток народної освіти і педагогічної думки в Україні / За ред. М.Д. Ярмаченка. – К., 1991.
16. Фіцула М.М. Педагогіка вищої школи: Навч. посіб. – К.: «Академвидав», 2006. – 352 с. (Альма-матер).
17. Ягупов В. В. Педагогіка: Навчальний посібник. – К.: Либідь, 2002.
18. Якісна освіта – запорука самореалізації особистості / за заг. ред. С. М. Ніколаєнка, В. В. Тесленка. – К.: Пед. преса, 2007. – 176 с.
Методи і критерії оцінювання:
перевірка курсових робіт.