Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Методика навчання математики: інноваційні технології

Спеціальність: Освітні, педагогічні науки
Код дисципліни: 7.011.01.E.40
Кількість кредитів: 6
Кафедра: Педагогіка та інноваційна освіта
Лектор: професор Сікорський Петро Іванович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: заочна
Результати навчання:
а) студенти повинні знати:
• принципи навчання математики; внутрішню структуру навчальної технології; структуру управлінського циклу і його проектування на навчальну технологію; види і сутність традиційних технологій навчання;психолого-педагогічні основи навчальної технології; поняття модуля і різні підходи до його визначення; основні підходи до моделювання контрольно-оцінювальних систем; структуру загальної мети до модуля; алгоритм структурування і генералізації навчального матеріалу модуля з математики; математичні основи підготовки до модульних занять;
б) студенти повинні вміти:
• укласти модульно-календарний план з алгебри та геометрії; структурувати навчальний матеріал з модуля; визначити ядро елементів знань і практичних дій для повного засвоєння; підготувати цілісні навчально-методичні матеріали модуля; підготувати матеріали для контрольних зрізів; моделювати конкретну контрольно-оцінювальну систему за заданими параметрами.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
1. Загальна педагогіка. 2. Інноваційні технології. 3. Методика математики: дидактичні проектування
Короткий зміст навчальної програми:
За своєю структурою навчальний підручник складається з восьми параграфів, у яких розкриваються дидактичні основи модулювання нових технологій навчання, крім загальноприйнятих принципів навчання вводиться три нових: дискретності, неперервності і перспективних ліній. Аналізуючи традиційні навчальні технології, автор підручника класифікує їх , визначаючи спільні і відмінні риси. Важливе місце відводиться моделюванню нових навчальних технологій, розглядаються їхні психолого-педагогічні та кібернетичні засади. На цій базі формується інноваційна технологія – модульно-рейтингова, яка пройшла апробацію на уроках математики. Представляється методика підготовки модульних занять з алгебри і початків аналізу загалом і на конкретних прикладах.
Рекомендована література:
1. Иржавцева В.П., Федченко Л.Я. Систематизация и обобщение знаний учащихся в процессе изучения математики. К.: «Рад.шк.», 1988. -207с.
2. Метельський Н.В. Дидактика математики. Мн., Изд-во БГУ, 1975. -256с.
3. Сікорський П.І. Алгебра і початки аналізу. Для класів з поглибленим вивченням математики. 10 клас. ч.І -IV. Л.: ФОПП Корпан Б.І. ч.І. 2009. – 392 с.
Методи і критерії оцінювання:
Усне опитування, тестування (45%), підсумковий контроль (55%, залік)