Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Економіка підприємства

Спеціальність: Менеджмент
Код дисципліни: 6.073.00.O.21
Кількість кредитів: 5
Кафедра: Менеджмент персоналу та адміністрування
Лектор: Ситник Йосиф Степанович доктор економічних наук, доцент Андрійчук Юлія Артурівна кандидат економічних наук, доцент
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:
У результаті вивчення модуля студент повинен знати:
- предмет і завдань дисципліни «Економіки підприємства»;
- теоретично-концептуальні засади управління підприємством та основних напрямів його господарсько-фінансової діяльності (операційної, інвестиційної, інноваційної, фінансової);
- методологічні та методичні засади планування діяльності підприємства;
- теоретичні засади формування й використання людських ресурсів підприємства та форми і системи оплати праці та їх матеріального стимулювання;
- сутність, класифікацію і структуру персоналу та чинники продуктивності праці;
- види вартостей, знос та амортизацію основних засобів;
- матеріальний склад оборотного капіталу підприємства, оцінку вибуття оборотних активів;
- нематеріальні ресурси та активи; склад витрат за економічними елементами та калькуляційними статтями;
- сутність виробничої програми, доходу і прибутку підприємства;
- підходи та методи формування та використання майнових ресурсів (активів) підприємства;
- методичні підходи до формування собівартості продукції та аналізу витрат;
- інструментарій діагностування та аналізування стану розвитку виробничо-господарської та фінансово-економічної діяльності підприємств.
У результаті вивчення модуля студент повинен вміти:
- визначати чисельність персоналу підприємства;
- розраховувати величину зносу та суму амортизації різними методами нарахування;
- нормувати оборотний капітал підприємства;
- калькулювати собівартості продукції та визначати ціну виробленої продукції;
- оцінювати фінансово-економічний стан підприємства;
- здійснювати оцінку ефективності господарської діяльності та пошук шляхів її підвищення;
- розробляти та ухвалювати обґрунтовані управлінські рішення щодо підвищення конкурентоспроможності підприємства;
- розробляти механізм розвитку підприємства, запобігання кризових явищ та банкрутства; забезпечення економічної безпеки підприємства;
- формувати програму виробництва продукції та її реалізацію, визначати виробничу потужність підприємства;
- визначати складові ресурсного потенціалу підприємства та шляхи його ефективного використання.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
Пререквізити: Менеджмент, Економічна теорія, Макроекономіка, Мікроекономіка, Статистика, Міжнародна економіка, Маркетинг.
Корреквізити: Економічний аналіз, Зовнішньоекономічна діяльність підприємства, Управління бізнесом, Операційний менеджмент, Управління персоналом, Економіка праці в організації, Підприємництво, Корпоративна культура.
Короткий зміст навчальної програми:
Вивчення дисципліни «Економіка підприємства» має на меті формування у студентів компетенцій ринкового економічного мислення і системи спеціальних знань про базові поняття щодо виробничо-господарської діяльності підприємства, змісту її окремих напрямів та їх взаємозв`язку, системи показників, що її характеризують. Дисципліна презентує рамкові основи сучасних підходів до вивчення сутності підприємства в соціально орієнтованій ринковій економіці. Планування діяльності підприємства. Сучасні теорії та моделі розвитку підприємства. Трансформація (реструктуризація) підприємств у процесі розвитку. Виробнича потужність підприємства. Виробнича програма підприємства. Персонал підприємства. Майнові ресурси (активи) підприємства. Методи нарахування амортизації основних засобів підприємства. Оборотні активи підприємства. Розрахунок показників ефективності оборотних активів підприємства. Методи формування собівартості продукції підприємства. Інструментарій формування ціни на продукцію підприємства. Ефективність діяльності та методичні засади її оцінювання. Оцінювання ділової активності підприємства. Економічно-майновий стан підприємства та методи його оцінки. Економічна характеристика продукції підприємства.
Рекомендована література:
1. Ситник Й.С. Економіка підприємства: Навчальний посібник. – Львів: 2017. – 110 с.
2. Бойчик І.М. Економіка підприємства: підручник. / І.М.Бойчик. – К.: Кондор -Видавництво, 2016. – 378 с.
3. Шарко М.В., Мєшкова-Кравченко Н.В., Радкевич О.М. Економіка підприємства : навч. посіб. / М.В.Шарко, Н.В. Мєшкова-Кравченко, О.М.Радкевич. – Херсон: Олді-плюс, 2014. – 36 с.
4. Яркіна Н.М. Економіка підприємства : навч. посіб. / Н.М.Яркіна – Київ : Ліра-К, 2015. – 498 с.
5. Афанасьєв М.В. Економіка підприємства : підручник / М.В. Афанасьєв, О.Б. Плоха. – К. : Ліра-К, 2013. – 664 с.
6. Бурик А.Ф. Планування діяльності підприємства : навч. посіб. / А.Ф.Бурик. – К. : ЦУЛ, 2013. – 260 с.
Методи і критерії оцінювання:
Поточний контроль (45%): розв’язування аналітичних завдань, усне опитування, тести.
Підсумковий контроль (55%, контрольні заходи, екзамен): тестування (25%), теоретичні питання (6%), аналітичні завдання (14%), усна компонента (10%).