Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Управління якістю

Спеціальність: Менеджмент
Код дисципліни: 6.073.01.E.90
Кількість кредитів: 5
Кафедра: Менеджмент організацій
Лектор: к.е.н., доц. Грибик Ігор Іванович, к.е.н., доц. Смолінська Наталія Володимирівна
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:
1. базові знання з фундаментальних природничих наук, про закономірності розвитку історії, економіки, менеджменту і права, основні філософські категорії та загальнонаукові методи.
2. базові знання і розуміння класичних і сучасних підходів до менеджменту, принципів, законів, функцій.
3. застосовувати набуті знання і розуміння для ідентифікації, формулювання і вирішення завдань управління підприємствами та організаціями, використовуючи відомі методи.
4. системно мислити та застосовувати творчі здібності до формування принципово нових ідей в управлінні підприємствами та організаціями.
5. здійснювати пошук інформації в різних джерелах для вирішення задач ефективного управління суб’єктами господарювання в умовах ринкової економіки.
6. уміння на основі проведених досліджень розробити рекомендації щодо ефективного використання людських ресурсів суб’єктам господарювання.
7. здатність бути критичним та самокритичним для розуміння факторів, які мають позитивний чи негативний вплив на комуні-кацію, та здатність визначити та врахувати ці фактори в конкрет-них комунікаційних ситуаціях.
8. Здатність критично оцінювати отримані результати діяльності, та аргументовано захищати прийняті рішення.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
Пререквізити: Операційний менеджмент, Управління бізнесом
Короткий зміст навчальної програми:
Якість як економічна категорія та об’єкт управління. Управління якістю на основі стандартів ISO та принципах TQM. Формування якості продукту. Якість продукту: виробництво та сфера послуг. Контроль та оцінка якості. Управління витратами на забезпечення якості. Мотивування персоналу як інструмент управління якістю. Вплив змін на управління якістю.
Рекомендована література:
1. Вакуленко А.В. Управління якістю: Навч.-метод. посіб. для самост. вивч. дисц. — К.: КНЕУ, 2004. — 167 с.
2. Гличев А.В. Основи управлення качеством продукции. — 2-е изд. — М.:РИА "Стандартьі и качество", 2001. — 425 с.
3. Койфман Ю.І., Герус О.В., Кисельова Т.М. та ін. Міжнародна стандартизація та сертифікація систем якості: Довідник. — К.; Л.: ТК-93 "Управління якістю та забезпечення якості", 1995. — 260 с.
4. Шаповал М.І. Основи стандартизації, управління якістю і серифікації:Підручник. — 3-тє вид., перероб. і доп. — К.: Європ. ун-т фінансів, інформ.систем менеджм. і бізнесу, 2000. — 174 с.
Методи і критерії оцінювання:
• поточний контроль (30%) - виконання практичних завдань, усне опитування
• підсумковий контроль (70% , диференційований залік): письмова форма

Управління якістю

Спеціальність: Менеджмент
Код дисципліни: 6.073.07.E.207
Кількість кредитів: 4
Кафедра: Маркетинг і логістика
Лектор: к.е.н., доц. Балик У.О.
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:
В результаті вивчення дисципліни, фахівець повинен:
- знати: сутність основних теоретичних положень сучасної концепції менеджменту якості; призначення та механізм застосування класичних та сучасних методів і інструментів управління якістю в поточній діяльності підприємств; послідовність етапів створення на підприємстві системи менеджменту якості, базуючись на процесному підході, і забезпечення її ефективного функціонування на основі концепції постійного покращання; порядок застосування міжнародних стандартів в процесі створення та сертифікації системи менеджменту якості на підприємстві та проведення внутрішнього та зовнішнього аудиту системи управління якістю.
- вміти: інтегрувати стратегію управління якістю в загальну систему стратегічного управління підприємства; здійснювати економічні розрахунки щодо обґрунтування організаційно-технічних рішень, що спрямовані на підвищення якості і продуктивності; застосовувати статистичні методи управління якістю в операційній діяльності в процесі забезпечення якості виконання технологічних операцій; будувати процесну модель підприємства і описувати бізнес-процеси, що відбуваються в організації; розробляти документацію системи менеджменту якості організації у відповідності з вимогами стандартів ISO 9000 при побудові системи та підготовці підприємства до сертифікації.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
- пререквізит: логістика, маркетинг, маркетинг промислового підприємства
- кореквізити: захист бакалаврської кваліфікаційної роботи
Короткий зміст навчальної програми:
Сутність менеджменту якості та його сучасна концепція. Еволюція підходів до управління якістю. Функції управління якістю. Методи та інструменти управління якістю. Економіка якості. Концепція TQM – як ефективний спосіб управління бізнесом. Премії з якості. Стандартизація вимог до якості. Міжнародні стандарти ISO, QS, GMP. Побудова системи менеджменту якості у відповідності з вимогами стандартів ISO серії 9000. Порядок та процедура сертифікації систем менеджменту якості. Правове забезпечення процесів управління якістю.
Рекомендована література:
1. Басаков М.И. Сертификация продукции и услуг с основами стандартизации и метрологии: Учебное пособие. – Ростов н/Д.: МарТ, 2010. – 256 с. 2. Басовский Л.Е., Протасьев В.Б. Управление качеством: Учебник. – М.: ИНФРА-М, 2010. – 212 с. 3. Бичківський Роман Управління якістю: Навч.посібник. – Львів: ДУ “Львівська політехніка”, 2000. – 329 с. 4. Варакута С.А. Управление качеством продукции: Учебное пособие. – М.: ИНФРА – М, 2011. – 207 с. 5. Герчикова И.Н. Международные экономические организации: регулирование мирохозяйственных связей и предпринимательской деятельности: Учебное пособие. – М.: Консалтбанкир, 2011. – 624 с.
Методи і критерії оцінювання:
- поточний контроль (30%): робота на практичних заняттях, усне опитування
- підсумковий контроль (70%): модульний та семестровий контроль .